آفتاب

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به تظاهرکنندگان در کرانه باختری

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به تظاهرکنندگان در کرانه باختری

نیروهای رژیم صهیونیستی روز جمعه بار دیگر به ده‌ها فلسطینی‌ که در اعتراض به شهرک‌سازی‌ها و ساخت دیوار حائل تظاهرات کرده بودند یورش برده و با شلیک گاز اشک‌آور تظاهرات آن‌ها را سرکوب کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کردند: ارتش اسرائیل به سمت شرکت‌کنندگان در دو راهپیمایی در مناطق "بلعین" و "نعلین"، واقع در غرب رام‌الله گاز اشک‌آور شلیک کرد که بر اثر این حمله ده‌ها تن به دلیل استنشاق گاز اشک‌آور زخمی شدند.

این راهپیمایی بنا به فراخوان کمیته‌های مردمی مقاومت و در اعتراض به ساخت دیوار حائل و شهرک‌سازی‌ها برپا شد. در این راهپیمایی ساکنان منطقه "بلعین" و فعالان صلح و حامیان خارجی مساله فلسطین مشارکت داشتند.

همچنین در جریان این راهپیمایی شرکت‌کنندگان حمایت خود را از آشتی میان گروه‌های فلسطینی و نیز اسیران فلسطینی دربند زندان‌های رژیم صهیونیستی که پیشتر در اعتراض به سیاست‌های این رژیم دست به اعتصاب غذا زده بودند، اعلام کردند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با حمل پرچم‌های فلسطین بر لزوم پایبندی به اصول و ارزش‌های ملی فلسطین، مقاومت علیه اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی و آزادی تمام اسیران فلسطینی تاکید کردند.

در همین راستا منابع فلسطینی اعلام کردند که در جریان راهپیمایی هفتگی مخالفان احداث دیوار حائل و شهرک‌سازی‌ها در روستای "نبی صالح" در غرب رام‌الله یکی از عکاسان خبرگزاری آناتولی در اثر اصابت گلوله از ناحیه پا زخمی شد. عکاس مذکور تصریح کرد که در جریان راهپیمایی یک سرباز اسرائیلی از عمد به سمت وی شلیک کرده است.

انتهای پیام

کد N245010

وبگردی