آفتاب

پیام تسلیت وزیر اطلاعات به مناسبت درگذشت آیت الله ملکوتی

پیام تسلیت وزیر اطلاعات به مناسبت درگذشت آیت الله ملکوتی

تهران- ایرنا- عضو مجلس خبرگان رهبری و وزیر اطلاعات با انتشار پیامی درگذشت آیت الله ملکوتی را تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در این پیام آورده است: حضرت آیت الله میرزا مسلم ملکوتی سرابی سالها در کسوت نمایندگی امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (دام ظله) در آذربایجان سر منشاء خیر و برکت بود.

وزیر اطلاعات افزوده است: رحلت این عالم، عامل و فقیه بارع را به محضر امام زمان(عج)، مقام والای ولایت (دام ظله )، مراجع تقلید،حوزه های علمیه، مردم ولایت مدار آذربایجان و بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال علو درجات را برای آن مرحوم مسئلت می نمایم.

آیت الله ملکوتی در هفتم شهریور سال 1302 هجری شمسی مطابق با 17 محرم 1342هجری قمری در خانواده ای مذهبی بدنیا آمد.

وی از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) بود که نقش موثری در جریان مبارزات قبل از انقلاب ایفا کرد،ملکوتی از اولین اعضای جامعه مدرسین و مجلس خبرگان و از مراجع تقلید و اساتید برجسته حوزه علمیه قم بشمار می رفت.

آیت الله ملکوتی پس از شهادت آیت الله قاضی طباطبایی و آیت الله شهید مدنی و همچنین مدت کوتاهی که مرحوم آیت الله مشکینی امام جمعه تبریز بود، از سوی حضرت امام، به امامت جمعه تبریز و نماینده ایشان در آذربایجان منصوب شد و حدود 14 سال در این سمت، هدایت آن خطّه شهیدپرور را به عهده داشت.

آیت الله ملکوتی مدتی بود که به علت بیماری ریوی در بیمارستان مسیح دانشوری تهران بستری بود و سرانجام در دوم اردیبهشت ماه جاری دار فانی را وداع گفت.

سیام(2)1429 ** 1418
کد N244958

وبگردی