آفتاب

مکالمه رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه با همتای آمریکایی‌اش

مکالمه رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه با همتای آمریکایی‌اش

رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه در مکالمه‌ای تلفنی با همتای آمریکایی خود نسبت به استقرار هواپیماها، کشتی‌ها و نیروهای آمریکا و ناتو در شرق اروپا ابراز نگرانی کرده و درباره مانورهای نظامی مسکو و بسیج قابل ملاحظه نیروهای اوکراینی صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، ژنرال والری گراسیمف، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه گفت: نگرانی ما از افزایش تعداد نیروی هوایی و پرسنل نظامی آمریکا در کشورهای عضو منطقه بالتیک، لهستان و همچنین استقرار کشتی‌های ناتو در دریای سیاه نشات می‌گیرد.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه پیشتر گفته بود، مانورهای نظامی ناتو در شرق اروپا به عادی سازی شرایط کمکی نمی‌کند.

پس از اطلاعیه روز سه شنبه پنتاگون مبنی بر اعزام حدود 600 سربازبه لهستان و سه کشور عضو منطقه بالتیک برای مانورهای پیاده نظام، موج نخست سربازان آمریکایی تاکنون وارد لهستان و لتونی شده‌اند. سخنگوی پنتاگون در آن زمان گفت: اگر قرار است پیامی به مسکو داده شود، این دقیقا همان پیام است مبنی بر اینکه ما به طور بسیار جدی تعهداتمان را نسبت به قاره اروپا انجام می‌دهیم.

در چند روز گذشته نیز "تیلور"، ناو نیروی دریایی آمریکا وارد دریای سیاه شد و قرار است تا چند روز آتی "دوبلکس"، ناو فرانسوی نیز وارد دریای سیاه شود. فرانسه نیز چهار فروند جت جنگنده برای کمک به گشت‌زن‌های هوایی ناتو برفراز کشورهای عضو بالتیک اعزام می‌کند.

ژنرال گراسیمف در جریان مکالمه تلفنی‌اش با ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک آمریکا گفت: اوکراین گروه عظیمی از نیروهایش را در مرز با روسیه مستقر کرده و به طور بالقوه قادر به خرابکاری است. در مرز اوکراین با روسیه نیروهای مرزی نیمه خودکاری در حال انجام عملیات هستند و برای انجام فعالیت‌های خرابکارانه مستقر شده‌اند.

ژنرال گراسیمف همچنین نسبت به استقرار نیروهای اوکراینی در مناطق شرقی این کشور ابراز نگرانی کرده است.

وی در همین حال ژنرال دمپسی را از مانورهای آموزشی نظامی جدید روسیه و همچنین پروازهای برنامه‌ریزی شده جت‌های این کشور برفراز حریم هوایی مرز اوکراین مطلع ساخت.

وی به همتای آمریکایی‌اش تاکید کرد تا به دقت به نگرانی‌های روسیه رسیدگی کرده و اقداماتی در راستای عادی سازی وضعیت کنونی در مرز اوکراین و روسیه انجام دهد.

انتهای پیام

کد N244926

وبگردی