آفتاب

بانک اطلاعات شهدای اصناف زنجان تشکیل می‌شود

بانک اطلاعات شهدای اصناف زنجان تشکیل می‌شود

مسوول بسیج اصناف استان زنجان گفت: با هدف شناسایی و پالایش اطلاعات شهدای حوزه اصناف و بازار، بانک اطلاعاتی شهدای اصناف تشکیل و اطلاعات آن تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، "علیرضا حیدری اظهار کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال‌جاری و تأکید ایشان بر دو مقوله اقتصاد و فرهنگ اصناف بازاریان نیز با جدیت در این حوزه وارد می‌شوند که در راستای تحقق تاکید مقام رهبری بر مقوله اقتصاد، بسیج اصناف با تاکید بر تبلیغ کالای ایرانی در جهت اشتغال هرچه بیشتر کارگران ایرانی وارد خواهد شد.

وی افزود: توانمندسازی اصناف و بازاریان در جهت آشنایی هرچه بیشتر با قانون و مقررات این حوزه که طی برگزاری کارگاه‎های آموزشی به خوبی برای فعالان این صنف تبیین خواهد شد.

حیدری گفت: سال گذشته و برای اولین‌بار شهید شاخص اصناف در سطح کشوری و به تبع آن در مراکز استان‎ها معرفی شد که شهید شاخص استان زنجان شهید "حمید احدی" بود که با همکاری مستندسازان شبکه یک سیما مستند فاخری در خصوص زندگی این شهید بزرگوار ساخته شد که به زودی از شبکه یک سیما و شبکه اشراق پخش خواهد شد.همچنین زندگی‎نامه این شهید در قالب یک مجموعه کتاب و به قلم مریم بیات‌تبار به رشته تحریر درآمده است که در روز کنگره شهدای اصناف که چهارم شهریورماه امسال و به صورت کشوری در تهران برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

وی اظهار کرد:امسال تاکید ویژه‎ای بر ایجاد فضای معنوی و ارزشی در سطح اصناف و بازار شده است و در همین راستا تکمیل بانک اطلاعاتی شهدای اصناف و پالایش اطلاعات شهدای این حوزه در دستور کار قرار دارد و در همه شهرها با هماهنگی شورای شهر نام یکی از خیابان‎های شهر به عنوان یکی از شهدای اصناف و بازاریان نام‎گذاری شود.

وی خاطرنشان کرد: همه مراکز شهرستانی که دارای اتاق اصناف هستند دبیرخانه کنگره شهدای اصناف را تشکیل دهند و با جدیت در فراخوان این کنگره همت کنند که مسابقه شهرستانی کنگره تا آخر مردادماه باید به اتمام برسد، زیرا دوم شهریورماه این کنگره به صورت استانی و در چهارم شهریورماه به صورت کشوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N244855

وبگردی