آفتاب

خبرگزاری دولتی چین: کره شمالی نباید آزمایش‌ اتمی انجام دهد

خبرگزاری دولتی چین: کره شمالی نباید آزمایش‌ اتمی انجام دهد

خبرگزاری رسمی چین کمی پس از هشدار رئیس جمهوری آمریکا به کره شمالی درباره چهارمین آزمایش اتمی‌اش اعلام کرد که پیونگ یانگ باید جاه طلبی خود را کنار گذاشته و از انجام آزمایش‌های موشک بالستیک و اتمی امتناع کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره جنوبی نسبت به آمادگی برای انجام آزمایش اتمی کره شمالی در سایت پونگی ‌ری، هشدار داده است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا درمصاحبه‌ای با رسانه‌های کره جنوبی گفت: پیونگ یانگ در صورت انجام یک آزمایش اتمی با واکنش شدید جامعه بین‌الملل مواجه می‌شود.

خبرگزاری شینهوا نیز در یک تفسیر نوشت: کره شمالی لازم است بداند که وجود شبه جزیره کره مسلح به سلاح اتمی به نفع هیچ کس نخواهد بود. پیونگ یانگ باید به صورت کامل از تعهدات و الزامات بین‌المللی تبعیت کند و از انجام اقداماتی نظیر آزمایش‌های موشک بالستیک و اتمی امتناع ورزد.

برای یک رسانه چینی که دولت آن تنها مدافع کره شمالی محسوب می‌شود، بعید به نظر می‌رسد که چنین گزارشی را تهیه و منتشر کند.

در این تفسیر منتشر شده در شینهوا همچنین به کره جنوبی، ژاپن و آمریکا تاکید شده که جنگ طلبی خود را به رخ نکشند.

در ادامه این گزارش آمده است: آمریکا و متحدانش در منطقه باید به تعهدات خود برای ثبات منطقه پایبند بمانند. قدرت نهایی راه به جایی ندارد و برای رهایی از این وضع کمک محسوب نمی‌شود.

پیونگ یانگ خشمگین از محکومیت شورای امنیت سازمان ملل بر سر آزمایش‌های موشک بالستیک ماه گذشته میلادی تهدید کرد یک نوع جدید از آزمایش اتمی را انجام می‌دهد.

انتهای پیام

کد N244818

وبگردی