آفتاب

تبادل نظر سفرای فرانسه و بلژیک در لبنان با رکن‌آبادی

تبادل نظر سفرای فرانسه و بلژیک در لبنان با رکن‌آبادی

غضنفر رکن‌آبادی، سفیر جهوری اسلامی ایران در لبنان روز جمعه 5 اردیبهشت در دیدار با پاتریس پاولی سفیر فرانسه در لبنان، آخرین وضعیت تحولات لبنان و منطقه را با وی مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سفیر کشورمان با اشاره به ارتباط خوب و تعامل مثبت جمهوری اسلامی ایران با همه احزاب و طوایف لبنان و همچنین سیر مثبت تحولات اخیر در منطقه، نسبت به بازگشت آرامش و امنیت به سوریه و لبنان ابراز امیدواری کرد.

سفیر فرانسه با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت طرف‌های سیاسی لبنان در انتخاب رئیس جمهور این کشور مطابق زمانبندی پیش‌بینی شده، بر لزوم استفاده احزاب سیاسی لبنان از فرصت موجود برای رسیدن به توافق بر اساس همزیستی تأکید کرد.

رکن‌آبادی ضمن تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی از وحدت ملی و همبستگی همه جریان‌های سیاسی در لبنان در جهت تامین و حفظ منافع ملی کشورشان، اظهار کرد: هر تصمیمی که بر اساس توافق طرف‌های لبنانی حاصل شود، مورد استقبال و حمایت ایران خواهد بود.

کولیت تاکت سفیر بلژیک در لبنان نیز طی دیدار جداگانه با همتای ایرانی خود، نسبت به برقراری امنیت نسبی در مرزهای بین لبنان و سوریه در نتیحه تحولات اخیر ابراز رضایت کرد و امیدواری خود را نسبت به حصول هرچه بیشتر امنیت و ثبات در لبنان و منطقه بیان کرد.

انتهای پیام

کد N244812

وبگردی