آفتاب

ترقی: اگر مسئولان گوش شنوا نداشته باشند، اعتماد عمومی تنزل می‌یابد

ترقی: اگر مسئولان گوش شنوا نداشته باشند، اعتماد عمومی تنزل می‌یابد

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: وقتی مردم احساس کنند دولتمردان گوش شنوایی برای شنیدن حرف‌ها و خواسته‌هایشان ندارند و به حرف مردم اهمیتی داده نمی‌شود، اعتمادشان نسبت به دولت تنزل می‌کند.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "اعتماد مردم به دولتمردان مستلزم صداقت،‌ راستگویی و درک مطالبات و خواسته‌های مردم و حشر و نشر بدون واسطه با مردم و توجه به خواسته‌ها و نیازهای آنان است"، افزود: اگر مردم آمارهای ضد نقیض و دارای اختلاف از سوی دولتمردان راجع به موضوعات مختلف بشنوند و وقتی وعده‌های مسئولان تحقق پیدا نکند و احساس کنند دولتمردان با آنها رو راست نیستند، اعتماد آنها کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: اگر دولتمردان گوش شنوایی نداشته باشند و به حرف مردم اهمیتی داده نشود یا مردم ببینند که نامه‌ها‌ی آنها به جای رسیدگی به سطل زباله ریخته می‌شود و در فضاهای مجازی نیز به مکاتبات آنها توجهی نشود، در نهایت اعتماد آنها تنزل می‌یابد و نتیجه چنین بی‌اعتمادی این می‌شود که مردم با خواسته‌های دولت همراهی نمی‌کنند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره رویکرد عمومی جامعه در بحث یارانه‌ها، ابراز عقیده کرد: اول باید گفت که دولت در این مقطع به جای اینکه از روش اقناع افکار عمومی برای همراهی درباره انصراف از دریافت یارانه نقدی استفاده کندف از راه تهدید و تبلیغات منفی وارد شد که این روش برای جامعه ما که تهدید دشمنان کشور را نمی‌پذیرد، مناسب نیست.

ترقی با بیان این اعتقاد که "دولت به پیشنهادهای ارائه شده در این باره اهمیتی نداده است"، گفت: یکی از راه‌های مناسب این است که ما از مردم با احترام بخواهیم که برای نیازمندان سهمی قائل باشند. حتی دولت می‌توانست این خواسته خود را به صورت مکتوب به خود ارائه دهد. باید برای مردم احترام قائل شد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه "در بحث انصراف از دریافت یارانه نقدی که از سوی دولت عنوان شد، به نوعی به مردم بی‌احترامی شد"، افزود: دولت باید نامه تقدیر و تشکر به کسانی می‌نوشت که آمادگی دارند سهم یارانه خود را به مردم نیازمند اعطا کنند.

انتهای پیام

کد N244769

وبگردی