آفتاب

بازداشت یک توریست آمریکایی در کره‌شمالی

بازداشت یک توریست آمریکایی در کره‌شمالی

رسانه‌های کره شمالی امروز (شنبه) اعلام کردند: پیونگ یانگ یک مرد آمریکایی 24 ساله را در حین ورود به این کشور به عنوان یک توریست به دلیل رفتار زشت و نامناسب دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، خبرگزاری رسمی کره شمالی هویت این مرد را "متیو تاد میلر" اعلام کرد و گفت: وی با یک ویزای توریستی در تاریخ 10 آوریل سال جاری میلادی وارد این کشور شده اما سپس این ویزا را پاره کرد و فریاد زده که خواستار پناهندگی در کره شمالی است، در ادامه این گزارش آمده است که وی کره شمالی را به عنوان یک «پناهگاه» انتخاب کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی افزود، این مرد آمریکایی به دلیل نقض شدید نظام قانونی کره شمالی دستگیر و مورد بازجویی و تحقیق قرار گرفته است.

جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران در واشنگتن گفت، آمریکا از این گزارش مطلع است اما تائید نکرد که یک آمریکایی بازداشت شده است.

وی افزود، وزارت امور خارجه آمریکا با سفارت سوئد که به پرونده‌های کنسولی واشنگتن رسیدگی می‌کند، در تماس است چرا که آمریکا روابط دیپلماتیک با پیونگ‌یانگ ندارد.

‌جن‌ ساکی افزود: برای ما هیچ‌ چیز جز سعادت و امنیت شهروندان آمریکا اولویت ندارد. در حال حاضر اطلاعات بیشتری برای به اشتراک گذاشتن نداریم.

‌در اواسط آوریل سال جاری میلادی تعداد بسیار زیادی از توریست‌های خارجی برای دیدن مراسمی که به مناسبت سالروز تولد کیم ایل سونگ، موسس کره شمالی در 15 آوریل برگزار شد، در این کشور حضور داشتند. این یکی از مهم‌ترین رویدادها در کره شمالی است که برای اولین بار خارجی‌ها نیز اجازه حضور و تماشای آن را داشتند و حدود 100 توریست برای دیدن آن به کره شمالی رفتند.

کره شمالی اخیراً‌ به منظور ایجاد درآمد در حال تلاش برای تقویت صنعت گردشگری است.

انتهای پیام

کد N244737

وبگردی