آفتاب

اشرفی اصفهانی: چالش‌های کنونی نتیجه کار ناصحیح دولت قبل است

اشرفی اصفهانی: چالش‌های کنونی نتیجه کار ناصحیح دولت قبل است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مردم وقتی در هر دولتی مغایرت‌ها را ببینند، به آن دولت اعتماد نمی‌کنند؛ بنابراین مسئولان نظام باید در گفتارشان صادق باشند و هر آنچه هست بازگو کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد اشرفی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: اگر عملکرد مسئولان بر اساس صدق و واقعیت باشد و آنها عامل به گفتارهای خود باشند، آنگاه طبیعتاً اعتماد عمومی در جامعه شکل خواهد گرفت.

وی افزود: ‌علت اینکه در جوامع، اعتماد از سوی مردم بوجود نمی‌آید، وجود تناقض در گفتار و عمل‌هاست. مردم وقتی مغایرت‌ها را ببینند اعتماد نمی‌کنند بنابراین مسئولان نظام باید در گفتارشان صادق باشند و هرآنچه هست بازگو کنند. بهترین راه برای جلب اعتماد عمومی، همین صدق و صداقت است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره میزان اعتماد عمومی در قبال دولت یازدهم، با بیان اینکه "قضاوت در این باره هنوز زود است"، گفت: این دولت مدت زیادی نیست که شکل گرفته و زود است که انسان بخواهیم در این باره قضاوتی داشته باشیم ولی به هر ترتیب امیدواریم دولتی که با شعار تدبیر و امید سر کار آمده و به مردم امید داده است، در عمل بتواند این موضوع را به اثبات برساند.

اشرفی اصفهانی در ادامه همچنین درباره اعتماد عمومی که در بحث هدفمندی یارانه‌ها نسبت به دولت کنونی شکل گرفت، گفت: به طور کلی به وجود آمدن بحث یارانه‌ها اصلا کار درستی نبود. احمدی‌نژاد مردم را فریب داد و گفت به مردم یارانه می‌دهد ولی در واقع پولی را هم از مردم گرفت و اصلاً اینطور نبود که آن پول را در عمران و آبادی کشور به کار گیرد و در عوض اختلاس‌های میلیاردی در آن دولت ایجاد شد.

وی ادامه داد: ‌هر دولتی که بعد از احمدی‌نژاد سر کار می‌آمد، حتی اگر دولت آقای روحانی نبود، با توجه به مشکلاتی که در دولت قبلی وجود داشت با چالش‌های شدیدی مواجه می‌شد و روند کنونی نتیجه کار ناصحیح دولت گذشته است.

این فرزند شهید محراب افزود: متأسفانه در بحث انصراف از یارانه‌ها، مباحثی مطرح و موجب شد به گونه‌ای لج و لج‌بازی در بین مردم ایجاد شود و در نهایت تنها بیش از دو میلیون نفر انصراف دهند. به هر ترتیب امیدواریم این دولت، تدبیر بیشتری به کار بگیرد و البته مردم هم با دولت کمال همکاری و همدلی را داشته باشند.

انتهای پیام

کد N244641

وبگردی