آفتاب

جوکار: مردم سوریه برای مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمادگی دارند

جوکار: مردم سوریه برای مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمادگی دارند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که با توجه به پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه، انتخابات این کشور می‌تواند در سایه امنیت باثبات برگزار شود.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: من فکر می‌کنم ما می‌توانیم انتخابات خوبی در سوریه داشته باشیم و اگر کشورهایی که امروز در امور سوریه مداخله می‌کنند، این اجازه را بدهند می‌توان انتخابات نمونه‌ای در سوریه برگزار کرد که در نتیجه آن رییس‌جمهوری که انتخاب می‌شود دارای جایگاه مردمی باشد.

وی برگزاری انتخابات بدون چالش در سوریه را برای ثبات این کشور بااهمیت توصیف کرد و افزود: آینده سوریه بستگی به این دارد که این انتخابات به خوبی و با حضور و مشارکت مردم برگزار شود. خوشبختانه در حال حاضر این فضا وجود دارد و مردم هم آمادگی خوبی برای حضور پای صندوق‌های رای دارند.

نماینده مردم یزد در مجلس ادامه داد: با توجه به پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه که بسیاری از مناطق استراتژیک و شهرهایی که در اختیار تروریست‌ها بوده را آزاد کرده، امنیت باثباتی در سوریه به وجود آمده که اگر انتخابات در سایه این امنیت برگزار شود می‌توان امیدوار بود که سوریه آینده درخشانی داشته باشد و خواسته مردم محقق شود.

جوکار با تاکید بر لزوم پرهیز غرب و کشورهای منطقه از دخالت در انتخابات سوریه، اظهار کرد: غربی‌ها باید از حمایت تروریست‌ها دست بردارند زیرا آنها راه به جایی نبرده‌اند. اگر هم بخواهند مداخلات خود را تکرار کنند برای خود مشکلات بیشتری ایجاد می‌کنند و حیثیت و اعتبارشان بیش از این خدشه‌دار می‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیری در سوریه باید از سوی مردم انجام شود، افزود: نمی‌توان خارج از مرزهای سوریه برای مردم این کشور تصمیم‌گیری کرد.

وی درباره حضور یا عدم حضور بشار اسد به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در سوریه، افزود: اینکه ورود افراد به کاندیداتوری انتخابات سوریه را محکوم کنیم، دیکتاوری و در تضاد با دموکراسی غربی است. احزاب سیاسی و مخالفینی که دست‌شان به خون مردم آغشته نیست هم می‌توانند در این انتخابات حضور یابند و ببینند که آیا بین مردم اقبالی دارند یا نه؟

جوکار به مخالفت غربی‌ها با کاندیداتوری بشار اسد در انتخابات سوریه اشاره و خاطرنشان کرد: غربی‌ها به دنبال حذف کسی هستند که توانسته در شرایط بحرانی سوریه را نجات دهد. این امر قطعا قابل قبول و منطقی نیست، در دیپلماسی بین‌المللی جایگاهی ندارد و خلاف قوانین بین‌المللی است. باید گذاشت هر کسی می‌خواهد بتواند در انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه کاندیدا شود و خود را در معرض رای مردم قرار دهد تا مردم این کشور در این باره تصمیم‌ بگیرند و نه قدرت‌های بیرونی.

انتهای پیام

کد N244611

وبگردی