آفتاب
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر:

عزت انسان‌ها با کسب و کار حلال به دست می‌آید

عزت انسان‌ها با کسب و کار حلال به دست می‌آید

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: انسان همواره دارای عزت است و این عزت از طریق کار به دست می‌آید، ولی کسب و کار انسان نباید حرام باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا سروستانی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «یکی از مسائلی که باعث موفقیت انسان در دنیا و آخرت می‌شود شناخت مبانی دین اسلام است» اظهار کرد: اگر نسبت به معارف دینی معرفت پیدا کنیم متوجه می‌شویم که دستورالعمل‌های دین اسلام فقط برای موفقیت زندگی خود ما است.

وی ادامه داد: در روایات اسلامی وارد شده که برای دنیا به گونه‌ای عمل کنیم که انگار همیشه زنده هستیم و برای آخرت به نوعی عبادت کنیم که گویی فردا دیگر در این دنیا نیستیم. انسان باید همواره با امید زندگی کند و امیدش به همراه حساب و کتاب برای دنیا و آخرت باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر یادآور شد: بنابراین طبق احادیث اسلامی ما باید به زندگی مادی هم توجه کنیم، ولی این توجه ما نباید باعث شود که از حلال و حرام مال غفلت کنیم.

سروستانی افزود: اینکه انسان‌ها در چه کاری مشغول هستند مهم نیست مهم این است که در تمامی عرصه‌های کاری انسان‌ها باید وجدان داشته باشند و قوانین و مقررات هر مکانی را زیر پا نگذارند. پس برای تمامی انسان‌ها در هر شغلی هستند ضرورت دارد که با اقتصاد اسلامی آشنا شوند که این آشنایی از ضرورت‌های جامعه امروز است.

وی در پایان گفت: انسان‌ها باید بدانند که خوردن لقمه حرام یکی از موانع استجابت دعا است و برای کسب درآمد حلال باید تمام سعی خود را به کار گیریم.

انتهای پیام

کد N244591

وبگردی