آفتاب

رهبران غربی، روسیه را به اعمال تحریم های بیشتر تهدید کردند

رهبران غربی، روسیه را به اعمال تحریم های بیشتر تهدید کردند

لندن - دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز جمعه تلفنی با روسای جمهوری آمریکا و فرانسه، صدراعظم آلمان و نخست وزیر ایتالیا درباره بحران اوکراین گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس، رهبران غربی در این رایزنی تلفنی تاکید کردند که در صورت عدم اجرای توافقنامه ژنو توسط روسیه، تحریم های هدفمند اعمال شده علیه مسکو باید گسترش یابد.

این سخنگو عصر امروز گفت: دیوید کامرون، باراک اوباما، فرانسوا اولاند و ماتیو رینزی از تلاش های دولت اوکراین برای اجرای توافقتنامه ژنو از جمله در زمینه همکاری با ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا (او. اس.سی. ایی) و تلاش برای انجام اصلاحات نهادی و تمرکز زدایی استقبال کردند.

ˈرهبران پنج کشور عدم اجرای توافقنامه ژنو توسط روسیه و تلاش آن کشور برای ایجاد بی ثباتی در اوکراین و ضربه زدن به انتخابات روز 25 ماه می را محکوم کردند.ˈ

سخنگوی دیوید کامرون افزود: با اینکه درها به روی حل دیپلماتیک بحران اوکراین بر اساس توافقنامه ژنو همچنان باز است ولی رهبران پنج کشور توافق کردند که در صورت خودداری روسیه از حمایت از این روند، گسترش تحریم های هدفمند اعمال شده علیه آن کشور باید با همکاری دیگر رهبران کشورهای گروه ˈجی 7ˈ و شرکای اوپایی اجرایی شود.

توافقنامه ژنو در مورد اوکراین پنجشنبه هفته گذشته و پس از مذاکرات چهارجانبه میان وزیران خارجه آمریکا، روسیه و اوکراین و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حاصل شد.

وزیران خارجه آمریکا و روسیه در پایان این مذاکرات در شهر ژنو سوییس اعلام کردند که در مورد برخی گام های پیش رو با هدف کاهش تنش و خشونت در اوکراین و خلع سلاح گروههای مسلح به توافق رسیده اند.

روسیه ضمن رد اعاهای مقامات غربی، تاکید می کند که این دولت اوکراین است که از اجرای توافقنامه ژنو سر باز زده و با استفاده از ارتش با مردم خود می جنگد.

اروپام**345
کد N244502

وبگردی