آفتاب

تظاهرات طرفداران مرسی به خشونت کشیده شد/رهبران اخوان المسلمین از قطر به لیبی می روند

تظاهرات طرفداران مرسی به خشونت کشیده شد/رهبران اخوان المسلمین از قطر به لیبی می روند

یک رسانه آلمانی از سفر رهبران اخوان المسلمین از قطر به لیبی خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آلمان گزارش داد منابع سیاسی، نظامی و امنیتی در لیبی فاش کردند فرودگاه بین المللی معیتیقه طرابلس شاهد تحرکات مشکوک است به سبب آنکه تعداد زیادی از هواپیماهای نظامی و غیر نظامی قطری در این فرودگاه به زمین می نشینند.

این منابع به روزنامه العرب لندن گفتند هواپیماها حامل رهبران رده اول و دوم گروه اخوان المسلمین بوده که دوحه تصمیم به اخراج آنها از قطر گرفته است.

عملیات انتقال اعضای اخوان المسلمین از دوحه به طرابلس با نظارت مستقیم سازمان اطلاعات قطر با هماهنگی شبه نظامیان مسلح لیبی طرفدار قطر و با همکاری سازمان اطلاعات ترکیه انجام می شود.

این گام پس از آن صورت می گیرد که قطر سازوکار سند ریاض را امضا کرد که دوحه را ملزم به تعدیل سیاستهای خود در قبال اخوان المسلمین می کند که حمایتهایش از این گروه خشم ریاض و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و فراخوانده شدن سفرای عربستان، امارات و بحرین از دوحه را به دنبال داشته است.

خبر دیگر اینکه تظاهرات طرفداران اخوان المسلمین در برخی شهرهای مصر امروز هم ادامه یافت که به سبب دخالت نیروهای امنیتی، این تظاهرات به خشونت کشیده شد.

الیوم السابع از کشته شدن یک زن در درگیری نیروهای پلیس و طرفداران اخوان المسلمین در الفیوم خبر داده است. این در حالی است که شبکه الجزیره از کشته شدن دو نفر در جریان درگیری نیروهای امنیتی و طرفداران اخوان المسلمین خبر داده است.

نیروهای امنیتی مصر همچنین طرفداران اخوان المسلمین را که در نزدیکی ایستگاه مترو حلوان در حال تظاهرات بودند،متفرق کردند.

در بنی سویف هم نیروهای امنیتی مصر با گاز اشک آور با تظاهرات طرفداران اخوان المسلمین برخورد کرده و آنها را متفرق کردند.

نیروهای امنیتی مصر همچنین به پیگرد طرفداران اخوان المسلمین در این منطقه پرداختند.

کد N244445

وبگردی