آفتاب
تحولات مصر/

دستگیری هفت عضو گروه بیت المقدس/ اعتصاب غذای 16 هزار زندانی طرفدار اخوان

دستگیری هفت عضو گروه بیت المقدس/ اعتصاب غذای 16 هزار زندانی طرفدار اخوان

نیروهای امنیتی مصر، هفت عضو گروه موسوم به انصاربیت المقدس را در قلیوبیه و قاهره دستگیر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط، هفت عضو گروه مسلح موسوم به انصاربیت المقدس در قاهره و قلیوبیه دستگیر شدند.

منابع امنیتی در مصر اعلام کردند نیروهای امنیتی توانستند هفت  تروریست وابسته به گروه انصاربیت المقدس را که در یکی از مخفیگاههای خود در استان قلیوبیه و منطقه المرج قاهره مخفی شده بودند، دستگیر کنند.

این منابع گفتند چهار نفر از متهمان در قلیوبیه و سه متهم دیگر در المرج قاهره دستگیر شدند که از آنها بمبهای آماده انفجار و نقشه هایی برای هدف قرار دادن اماکن و تاسیسات حیاتی به دست آمد.

این منابع افزودند نیروهای امنیتی در حال بازجویی از متهمان هستند، این افراد برای انجام عملیات تروریستی و رشته انفجارهایی در روز جمعه برنامه ریزی می کردند.

اعتصاب غذای 16 هزار زندانی در مصر

از سوی دیگر یک رسانه ترکی گزارش داد حدود 16 هزار زندانی مصری تصمیم گرفته اند در 11 زندان مصر در هفته آینده در اعتراض به آنچه رفتار بد زندانبانان توصیف شده، اعتصاب غذای خود را آغاز کنند.

بر اساس بیانیه جنبش زندانیان آزادی در زندانهای مصر، یک جنبش حقوقی مسئول ثبت و رسیدگی به اوضاع زندانیان مخالف مقامات فعلی مصر، زندانیان در زندانهای کودتا(در اشاره به حاکمان فعلی مصر که محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور را برکنار کردند) درباره انجام اعتصاب غذا در روز چهارشنبه 30 آوریل به منظور فشار بر نظام برای توقف شکنجه در داخل زندانها و آزادی افراد بیگناه به توافق رسیده اند.

این در حالی است که مقامات مصری نقض حقوق زندانیان به ویژه افراد وابسته به اخوان المسلمین را تکذیب کرده اند.

اعتصاب غذای زندانیان مخالف حاکمان جدید مصر قرار است در 11 زندان شامل برج العرب، الحضره، دمنهور، ابوزعبیل، وادی النطرون، طره، جمصه، العقرب، الفیوم، اسیوط و الوادی الجدید آغاز شود.

بر اساس بیانیه این جنبش حقوقی مخالف السیسی و دیگر حاکمان مصر، 16 هزار زندانی تصمیم گرفته اند در این اعتصاب غذای گروهی مشارکت کنند که در میان آنها پزشکان، مهندسان، استادان دانشگاه، زنان، نوجوانان و اعضای زندانی الازهر مشارکت کنند.

خبر دیگر اینکه یک منبع امنیتی در مصر اعلام کرد نیروهای امنیتی در الجیزه، یاسر محز سخنگوی اخوان المسلمین و حزب آزادی و عدالت را دستگیر کردند. محرز در ارتباط با مسائل متعددی تحت پیگرد قرار داشت.
 

کد N244421

وبگردی