آفتاب

با تغییر سیستم استخدام کارمندان، دولت آنکارا متهم شد

با تغییر سیستم استخدام کارمندان، دولت آنکارا متهم شد

آنکارا- ایرنا - رییس شعبه استانبول سندیکای ˈماموران دولتیˈ در پی دستور ˈ رجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه مبنی بر لغو سیستم استخدام مرکزی دولتی کارمندان در این کشور ، دولت آنکارا را متهم کرد.

به گزارش ایرنا، ˈحنیفی بوستان ˈ رییس شعبه استانبول سندیکای ماموران دولتی موسوم به ˈکامو سنˈ گفت : لغو سیستم استخدام مرکزی دولتی با برگزاری آزمون های عمومی ، گامی اشتباه و مخالف قانون اساسی ترکیه است.

وی با متهم کردن دولت آنکارا افزود : لغو این سیستم برای استخدام ماموران دولت به معنای آن است که دولت آنکارا هر فردی را که می خواهد و نزدیک به این دولت است ، می تواند استخدام کند و این امر ناقض قانون اساسی و حقوق بشر در ترکیه خواهد بود.

ˈفاروق چلیکˈ وزیر کار و امور اجتماعی ترکیه روز جمعه در گفت گو با خبرنگاران دستور نخست وزیر ترکیه مبنی بر لغو سیستم استخدام مرکزی دولتی را تایید کرد و گفت: از این به بعد وزارتخانه ها و نهادهای دولتی ترکیه نسبت به نیاز خود راسا اقدام به برگزاری آزمون هایی برای استخدام کارمندان مورد نیاز خود خواهند کرد.

پیش از این افرادی که خواستار کار در دوایر و وزارتخانه های دولتی در ترکیه بودند با شرکت در آزمون های عمومی و سراسری که توسط سازمان سنجش این کشور برگزار می شد و کسب امتیازات اعلام شده از سوی هر نهاد دولتی امکان استخدام در دوایر دولتی را داشت.

ˈخاورم**2012** 230 **1010
کد N244341

وبگردی