آفتاب

چین نسبت به خطر جنگ داخلی در اوکراین هشدار داد

چین نسبت به خطر جنگ داخلی در اوکراین هشدار داد

پکن - ایرنا - چین روز جمعه از بروز جنگ داخلی در اوکراین ابراز نگرانی کرد و استمرار بحران در این کشور را خطرناک دانست.

به گزارش ایرنا، رسانه های چین روز جمعه گزارش کردند: اوضاع در اوکراین نه تنها بهبود نیافته بلکه خطر جنگ داخلی نیز این کشور را تهدید می کند.

وزارت امور خارجه چین ضمن تاکید بر حراست از حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین، خواستار پایان درگیری های داخلی در این کشور شده است.

تارنمای ˈچاینا ارگˈ نوشت: بخش های غربی و شرقی اوکراین از استقلال طلبی دم می زنند و درگیری های مرگباری در این کشور رخ داده است که می تواند اوکراین را در آستانه جنگ داخلی قرار دهد.

ˈچاینا دیلیˈ پرشمارگان ترین نشریه انگلیسی زبان چین نیز نوشت که مساله فقط درگیری و جنگ داخلی در اوکراین نیست، بلکه

شروع جنگ داخلی در اوکراین به منزله شکاف در جهان است و رویارویی روسیه و آمریکا بیش از هر زمان دیگری قوت خواهدگرفت.

روزنامه جوانان چین نیز در مقاله ای آورده است: جامعه بین المللی باید به داد اوکراین برسد. نباید وقت را تلف کرد. همه باید برای جلوگیری از بحران و جنگ داخلی در اوکراین بسیج شوند.

این نشریه تاکید کرد که ریشه بحران اوکراین به سیاست های مالی نادرست غرب باز می گردد، بخصوص به زمانی که بحران مالی سال 2008 فراگیر شد و غربی ها با راهبردهای اقتصادی و مالی خود زمینه تسلط سیاسی و اقتصادی بر این کشور را برای خود آماده دیدند.

رسانه های چین از آمریکا به عنوان کشوری که باعث شکاف و بحران در اوکراین شده است یاد کردند و نوشتند آمریکایی ها که نگران نزدیکی اوکراین به روسیه و بهبود روابط روسیه و اروپا در عرصه اقتصادی بودند، بحرانی در اوکراین ایجاد کردند تا نفوذ خود را در آسیا و اروپا حفظ کنند.

روزنامه های چین با اشاره به بیانیه هفته گذشته ژنو در مورد اوکراین، از این بیانیه به عنوان ˈیک ورقه مکتوبˈ یاد کردند و نوشتند: اکنون مشاهده می شود آمریکا و روسیه مشغول متهم کردن یکدیگر هستند و همچنان آشوب های داخلی، اوکراین را تهدید می کند.

روزنامه جوانان چین نوشت که شکاف بین اروپا، روسیه و آمریکا مشهودتر از هر زمان دیگری است و عمق آن در حال افزایش است و در این میان این اوکراین است که بهای این اختلافات را می پردازد.

آساق ** 2100 **1611
کد N244334

وبگردی