آفتاب

سید احمد خاتمی: عده‌ای می‌گویند تا چه وقت باید بگوییم مرگ بر آمریکا/ مردم مسئولین شجاع را دوست دارند

سید احمد خاتمی: عده‌ای می‌گویند تا چه وقت باید بگوییم مرگ بر آمریکا/ مردم مسئولین شجاع را دوست دارند

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: وقتی رییس‌جمهور آمریکا حرف‌های نادرست می گوید رییس‌جمهور ما محکم باید به دهن او بزند. مردم ما مسئولین شجاع و با حماسه را دوست دارند.

امام جمعه این هفته تهران گفت: مسئولان آمریکایی از کارتر تا اوباما در پی براندازی حکومت جمهوری اسلامی ما بودند و مدام دارند زهرشان را می‌ریزند. قرار بود پس از توافقنامه ژنو آنها مثل بچه آدم حرف بزنند ولی دیدیم که سه تحریم و پانزده بار تهدید نظامی پس از این توافقنامه انجام شد.

وی ادامه داد: جدیدا هم ساختمان بنیاد علوی که یک بنیاد خیریه بود و هیچ ربطی نیز به دولت ایران نداشت را مصادره کردند. کاخ سفید هم موافقت کرده تا درآمد حاصل از فروش این خیریه در راه به تعبیر آنان آسیب‌دیدگان از حملات تروریستی ایران خرج شود.

وی با بیان این‌که مسئولان مذاکره‌کننده ما نباید به دشمنان اعتماد کنند، گفت: وقتی رییس‌جمهور آمریکا حرف‌های نادرست می‌زند رییس‌جمهور ما باید محکم به دهن او بزند. منطق آقایان این نباشد که جواب بدی را با خوبی بدهند. این مساله فقط برای امور داخلی است. در مواجهه با دشمنان خارجی سنگ را باید به همان جایی پرتاب کنید که آمده است.

خاتمی افزود: برخی‌ها می‌گویند اگر مذاکرات شکست بخورد نظام شکست خورده و بدون ارتباط با آمریکا حکومت ایران نمی‌تواند باقی بماند. همه اینها حرف است. نظام ما محکم است، شما مردم نیز مقاوم هستید، شما همان کسانی هستید که هشت سال تمام با دولت‌های استکبار جنگیده‌اید پس قطعا پیروز میدان شما خواهید بود.

وی در ادامه گفت: ولی به شرط آنکه به خدا ایمان داشته باشید و از او یاری بخواهید. عده‌ای می‌گویند تا چه وقت باید بگوییم مرگ بر آمریکا. من در جواب می‌گویم تا وقتی که دشمن وجود دارد جهاد هم ادامه دارد.

دیگر اظهارات امام جمعه موقت تهران به شرح زیر است:

*امروز سالگرد شکست حمله نظامی آمریکا به صحرای طبس است. کارتر می‌گوید که سه بار در دوران ریاست‌جمهوری‌اش گریه کرده؛ دفعه اول زمانی بود که مسلمانان دانشجو سفارت آمریکا را گرفتند. دومین بار زمانی بود که امام راحل گفتند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و سومین بار زمانی بود که یک هواپیمای سری آمریکایی در صحرای طبس سقوط کرد و یک هواپیمای دیگر نیز آتش گرفت.

* ببینید با اوکراین چکار می‌کنند. کسی نیست به آنها بگوید اصلا شما چه کاره‌اید که در این کشور دخالت می‌کنید. مردم را به خاک و خون کشیدید. ابر جنگ در آن کشور سایه انداخته است. مناطقی مثل افغانستان، عراق و ایران هزاران فرسنگ با آمریکا فاصله دارند اما ببینید که آنان چگونه در این کشورها دخالت می‌کنند.

*در این هفته رهبر معظم انقلاب دو رهنمود بسیار مهم را مطرح کرد که اولین رهنمود در ارتباط با جایگاه زنان در جامعه اسلامی و دومین آن خطاب به مداحان و جایگاه آنان بود.

 

/212

کد N244295

وبگردی