آفتاب

اوباما با رهبران اروپا در مورد تحریم روسیه مذاکره می کند

اوباما با رهبران اروپا در مورد تحریم روسیه مذاکره می کند

تهران - ایرنا - به گزارش خبرگزاری فرانسه، ˈباراک اوباماˈ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه با مقامات مهم اروپایی در مورد توافق شکست خورده برای کاهش تنش ها در اوکراین و تحمیل تحریم های جدید علیه روسیه مذاکره می کند.

این خبرگزاری افزود: اوباما که در گام دوم سفر خود به آسیا در سئول، پایتخت کره جنوبی بسر می برد، گفت: با سران مهم اروپایی در ساعات پایانی روز جمعه درباره توافق شکست خورده برای کاستن از تنش ها در اوکراین و تحریم جدید روسیه مذاکره خواهد کرد.

وی افزود: پس از آن که واشنگتن نتیجه گرفت روسیه اقدامی درباره اجرای توافق حاصل آمده انجام نداده، به دنبال ایجاد هماهنگی در خصوص رویکردی مشترک با همتایان غربی آمریکا است.

وزیران امور خارجه روسیه، اوکراین، آمریکا و نماینده سیاسی اتحادیه اروپا روز 17 ماه آوریل در نشست چهارجانبه ای در ژنو توافقنامه ای را برای حل و فصل بحران اوکراین امضا کردند که بر اساس آن شبه نظامیان سلاح های خود را زمین می گذارند و دولت اوکراین مذاکره با تمام مناطق این کشور برای حل بحران و تنظیم قانون اساسی جدید را آغاز می کند.

اوباما تور آسیایی خود را در ژاپن آغاز کرد و در آنجا با شینزو آبه، نخست وزیر، دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری کیودوی ژاپن، اوباما و ˈشینزو آبه ˈ نخست وزیر ژاپن موضع سختی علیه روسیه اتخاذ کردند و بر توسل به حاکمیت قانون برای برقراری نظم بین المللی تاکید کردند.

بحران اوکراین با تظاهرات مخالفان ˈویکتور یانکوویچˈ رییس جمهوری سابق آن کشور آغاز شد و پس از سه ماه به خروج رییس جمهوری از کشور و به قدرت رسیدن رهبران جدید انجامید .

مردم کریمه که اکثریت آنها روسی زبان هستند در یک همه پرسی رای به پیوستن به روسیه دادند. این امر غربی ها را به شدت ناخرسند و به موضع گیری علیه روسیه وادار کرد.

مترجمام*9158 ** 1552
کد N244282

وبگردی