آفتاب
پوتین :

اینترنت از آغاز ابزار سیا برای جاسوسی بود

اینترنت از آغاز ابزار سیا برای جاسوسی بود

رئیس جمهوری روسیه در اظهاراتی با پرداختن به برنامه های جاسوسی ایالات متحده، اینترنت را ابزاری دانست که از همان آغاز توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای جمع آوری اطلاعات از سایر کشورها راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "ولادیمیر پوتین" در سخنرانی تلویزیونی خود ضمن هشدار درباره عصبانیت روسیه از موتور جستجوگر گوگل، به روزنامه نگاران گفت اینترنت از آغاز توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) کنترل می‌ شده و جاسوسی آن تا به امروز ادامه دارد.

رئیس جمهور روسیه در ادامه افزود: این زندگی است و این نحوه کنترل اینترنت از سوی آمریکایی ها است. می دانیم که اینترنت از ابتدا به عنوان یک پروژه توسط سیا آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی  هشدار داد اطلاعاتی که وارد گوگل می شود به تمام سرورهایی که در آمریکا هستند نفوذ می‌کند و تمام موارد توسط نهادهای اطلاعاتی کنترل می‌شود.

وی افزود که موتور جستجوگر یاندکس که به شدت در روسیه از آن استفاده می شود نیز شدیدا کنترل می شود. این موتور جستجو متعلق به سرمایه گذاران بین المللی است و من نسبت به کنترل کشورهای خارجی در اینترنت نگرانم. ما باید برای منافع خود بجنگیم. این روند در حال وقوع است و ما آن را از جانب دولت حمایت می‌کنیم.

این اظهارات پوتین در حالی است که از سال گذشته میلادی و پس از افشاگری های "ادوارد اسنودن" ماموز سابق سازمان سیا، مشخص شد اغلب سایتها، شبکه های اجتماعی و موتور های جستجوگر تحت کنترل آمریکا و انگلیس هستند.

کد N244042

وبگردی