آفتاب

بررسی همکاریهای اقتصادی تهران و مسکو در دیدار ایران با وزیر انرژی روسیه

بررسی همکاریهای اقتصادی تهران و مسکو در دیدار ایران با وزیر انرژی روسیه

آخرین وضعیت همکاریهای اقتصادی و تجاری ایران و روسیه در عرصه های مختلف یکبار دیگر در دیدار سفیر ایران و آلکساندر نوواک وزیر انرژی فدراسیون روسیه و رئیس طرف روسی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور ، مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

به گزارش خبرگزاری مهر، در این دیدار مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران سال جاری را سال مهمی برای همکاری های دو کشور در زمینه انرژی نامید و اظهار داشت چنانچه دو کشور بتوانند توافقات خود در زمینه های مختلف انرژی اعم از نفت ، گاز و برق را عملیاتی نمایند، سایر بخش های اقتصادی نیز تحت تاثیر این پیشرفتها ، گسترش خواهد یافت . وی توسعه همکاری های دو کشور در زمینه برق را مهم خواند و از تمایل جمهوری اسلامی ایران جهت همکاری با روسیه در زمینه خرید برق ، احداث نیروگاه های بخاری و نوسازی نیروگاه های رامین اهواز و شهید منتظری اصفهان خبر داد .   

وزیر انرژی روسیه نیز ضمن اشاره به اراده قوی پوتین برای اجرایی شدن توافقات روسای جمهور دو کشور، گفت: وزارت انرژی روسیه تمهیدات لازم را در اینخصوص بعمل آورده و در حال فراهم ساختن  مقدمات سفر هیات روسی و آماده سازی پیش نویس یادداشت تفاهم یازدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دو کشور در تهران است .  

رئیس طرف روسی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه همچنین از آمادگی طرف ایرانی جهت شرکت در نشست سه جانبه هماهنگ سازی شبکه های برق سه کشور ایران ، روسیه و جمهوری آذربایجان که قرار است در تاریخ 5 اردیبهشت ماه در باکو برگزار شود ابراز خرسندی کرد .  

نشست سه جانبه ایران ، روسیه و جمهوری آذربایجان قرار است در حاشیه چهل وپنجمین نشست وزرای انرژی شورای برق کشورهای مشترک المنافع در باکو برگزار شود . جمهوری اسلامی ایران عضو ناظر  این شورای است.  
 

کد N244036

وبگردی