آفتاب

وزیر مشاور سابق دولت سوریه نامزد ریاست جمهوری شد

وزیر مشاور سابق دولت سوریه نامزد ریاست جمهوری شد

تهران – ایرنا – ˈحسان عبدالله النوریˈ درخواست خود را برای حضور در رقابت های ریاست جمهوری سوریه به دادگاه عالی قانون اساسی این کشور تقدیم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ˈمحمد جهاد لحامˈ رییس مجلس سوریه روز پنجشنبه خبر نامزدی النوری و دریافت مدارک وی را تایید کرد.

ˈماهر عبدالحفیظ حجارˈ، عضو مجلس سوریه به عنوان نخستین نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهارشنبه گذشته درخواست خود را به دادگاه عالی قانون اساسی ارایه کرده بود.

النوری به عنوان جواز حضور در رقابت های انتخاباتی باید حمایت دست کم 35 نماینده مجلس سوریه را جلب کند. طبق قانون، هر یک از نمایندگان تنها می توانند از یک نامزد حمایت کنند.

النوری متولد سال 1960 دمشق و دارای درجه دکتری در مدیریت عمومی از دانشگاه ˈجان اف کندیˈ آمریکا است.

وی طی سال های 1997 تا 2000 دبیر اتاق صنایع دمشق بود. او همچنین طی سال های 1998 تا 2003 به عنوان نماینده مجلس و در سال های 2000 تا 2002 در سمت وزیر مشاور دولت سوریه در امور توسعه خدمت کرد.

النوری اکنون رییس ˈابتکار عمل ملی اداره و تغییردر سوریهˈ است.

نام نویسی از متقاضیان شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سوریه از روز سه شنبه گذشته آغاز شد و تا 10 روز دیگر نیز ادامه دارد.

بر اساس قانون انتخابات عمومی سوریه، دادگاه قانون اساسی بر روند انتخاب رییس جمهوری نظارت می کند و داوطلبان شخصا و یا از طریق وکیل قانونی شان می توانند برای نامزدی در انتخابات درخواست دهند.

طبق اعلام رییس مجلس سوریه، انتخابات ریاست جمهوری این کشور 3 ژوئن (13 خرداد ماه سالجاری ) برگزار خواهد شد.

به گفته وی، انتخابات یادشده برای شهروندان مقیم خارج از این کشور در سفارتخانه های سوریه در روز 28 مه (7 خرداد) برگزار خواهد شد.

خاورم**9156 **1010
کد N244014

وبگردی