آفتاب

جشنواره کن به آلن رنه ادای احترام می‌کند

جشنواره کن به آلن رنه ادای احترام می‌کند

جشنواره کن با تقدیم جایزه کالسکه طلایی بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن، از آلن رنه فیلمساز فقید فرانسوی تجلیل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، انجمن کارگردانان فرانسه در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن یاد آلن رنه را گرامی می‌دارد.

این گرامیداشت با اهدای جایزه کالسکه طلایی دوره چهل و ششم بخش دو هفته کارگردانان به این کارگردان نامدار که ماه مارس در 91 سالگی درگذشت، صورت می گیرد.

جایزه کالسکه طلایی هر سال به فیلمسازی بین ‌المللی و برای شجاعت و ذهن مستقل و نوآوری حرفه‌ای تعلق می‌گیرد.

بخش دو هفته کارگردانان این جایزه را در مراسم افتتاحیه بخش دو هفته کارگردانان به رنه تقدیم می‌کند و علاوه بر آن در تاریخ 15 مه (25 اردیبهشت) دو فیلم رنه را به نمایش می‌گذارد. این دو فیلم  شامل یک مستند 13 دقیقه‌ای با عنوان «ترانه استیرن» فیلمی سفارشی درباره پلاستیک روغنی (استیرن) محصول سال 1958 و یک فیلم بلند داستانی با عنوان «پرووویدانس» محصول 1977 است. در این فیلم سر جان گیلگود، درک بوگارد و الن برستین نقش آفرینی کرده اند.

در مراسم تقدیر آلن رنه ، ژان-لویی لیوی تهیه ‌کننده شماری از فیلم‌های او و کریستوف ژوفروا دستیار قدیمی رنه که در فیلم‌هایی چون «زندگی بی‌دردسر» و «هنوز هیچی ندیده‌ای» با او همکاری کرد، حضور خواهند داشت.

رنه که اغلب با موج نوی فرانسه شناخته می شود، آخرین فیلمش «زندگی رایلی» را بر مبنای زندگی آلن آیشبورن ساخت که در جشنواره فیلم برلین 2013 به نمایش درآمد و جایزه خرس نقره‌ای الفرد باوئر برلین را از آن خود کرد.

او با اولین فیلم بلندش «هیروشیما عشق من» در سال 1959 که درباره بمباران اتمی هیروشیما است، شهرتی جهانی یافت. رنه شماری از مهمترین جوایز فیلم را از فستیوال‌های مختلف سینمایی دریافت کرد.

امسال 18 فیلم بلند داستانی در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن به نمایش در می آید.

شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن  14 تا 25 مه (24 اردیبهشت تا 4 خرداد) برگزار خواهد شد.

 

کد N244011

وبگردی