آفتاب

آمادگی طالبان افغانستان به تبادل سرباز آمریکایی زندانی

آمادگی طالبان افغانستان به تبادل سرباز آمریکایی زندانی

طالبان افغانستان تمایل خود را برای آزادی سرباز آمریکایی که به مدت پنج سال است در اسارت این شبه‌نظامیان به سر می‌برد، ابراز داشته اما هنوز مشخص نیست که مقام‌های آمریکایی می‌خواهند برای آزادی این سرباز اقدامی صورت دهند یا خیر.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارتباطات ضعیف و سازماندهی نامناسب در میان تعدادی از آژانس‌های فدرالی آمریکا برای آزادی این سرباز آمریکایی دربند طالبان انتقادهایی را در پی داشته است.

سرباز آمریکایی به نام "بو برگدال" از پنج سال قبل توسط شبه‌نظامیان طالبان در افغانستان اسیر شده و تاکنون در بند آن‌ها به سر می‌برد.

تعدادی از مقام‌های وزارت دفاع و امور خارجه آمریکا، ستاد فرماندهی مرکزی این کشور، ستاد مشترک ارتش آمریکا، فرماندهی عملیات ویژه آمریکا، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و اداره فدرال پلیس ایالات متحده (اف.بی.آی) در حال همکاری با یکدیگر برای بررسی این مساله به منظور آزادی این سرباز آمریکایی هستند.

یکی از مقام‌های آمریکایی در این باره گفت: مولفه‌های زیادی درباره مساله آزادی این سرباز آمریکایی دربند طالبان افغانستان وجود دارد که ما در حال بررسی آن هستیم.

برگدال 28 ساله اهل ایالت آیداهو آمریکا در آخرین پیام ویدئویی که دسامبر سال گذشته میلادی منتشر شد، در صحت و سلامت کامل به سر می‌برد و گمان می‌رود که اعضای شبکه حقانی که در مناطق مرزی افغانستان و پاکستان به عملیات علیه دولت دو کشور دست می‌زنند، وی را ربوده و اسیر کرده باشند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز درباره مساله این سرباز آمریکایی گفت: دلیل اینکه برگدال همچنان در اسارت به سر می‌برد این است که توسط سازمان تروریستی ربوده شده است نه به این خاطر که هیچ همکاری میان آژانس‌های دولتی آمریکا برای آزادی این سرباز صورت نمی‌گیرد.

فرماندهی مرکزی آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اتهامات مبنی بر ناکامی آمریکا در همکاری با طالبان کاملا بی‌پایه و اساس است چرا که وزارت دفاع و فرماندهی مرکزی آمریکا به همراه سایر آژانس‌های دولتی ایالات متحده به دنبال این هستند تا این سرباز آمریکایی از اسارت رها شده و به کشور بازگردد.

انتهای پیام

کد N244006

وبگردی