آفتاب

امضای تفاهم‌نامه همکاری مجمع تقریب و شورای عالی مناطق آزاد

امضای تفاهم‌نامه همکاری مجمع تقریب و شورای عالی مناطق آزاد

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در راستای گسترش روابط دوجانبه در زمینه همکاری‌های مرتبط با موضوع تقریب میان فرق و مذاهب اسلامی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، هدف از این یادداشت تفاهم، زمینه سازی و تلاش برای گسترش هرگونه روابط و همکاری‌های مشترک فرهنگی، هنری، اجتماعی، اقتصادی و... است که به نوعی با مسایل مربوط به همزیستی مسالمت‌آمیز و ترویج زندگی مبتنی بر الگوی اسوه حسنه میان پیروان مذاهب اسلامی به ویژه در مناطق آزاد مرتبط باشد.

در ادامه این تفاهم نامه آمده است: طرفین در راستای حمایت از فرصت‌های همکاری دو جانبه از مسیرهای مختلفی مثل تبادل دیدارها میان ‌مسئولان، کارشناسان، علما، نخبگان، فرهیختگان، و فعالان فرهنگی و اجتماعی به منظور انتقال تجربیات راهبردی و برنامه ریزی و مدیریت موضوعات مشترک، معرفی فرصت‌ها و ایجاد زمینه‌های توسعه همکاری‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، برگزاری جشنواره‌های موضوعی، مشارکت در توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی، ایجاد دبیرخانه توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه‌های فرهنگی، برگزاری هفته‌های تقریب، حمایت از تاسیس و فعالیت گروه‌ها و انجمن‌های تقریبی، حمایت از اطلاع رسانی، فعالیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی و تولید برنامه‌های فرهنگی و هنری مشترک و تبادل آثار و محصولات عمل می‌کنند.

انتهای پیام

کد N243984

وبگردی