آفتاب

لیبرمن: آشتی فتح و حماس همزمان با توافق با اسرائیل، ممکن نیست

لیبرمن: آشتی فتح و حماس همزمان با توافق با اسرائیل، ممکن نیست

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: در صورتی که براساس توافق میان فتح و حماس انتخاباتی در اراضی فلسطین برگزار شود، مشخص است که حماس پیروز انتخابات در نوار غزه و کرانه باختری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه فلسطین الیوم، آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: تا زمانی که توافق میان تشکیلات خودگردان فلسطین با جنبش حماس وجود داشته باشد، توافق با اسرائیل غیر ممکن خواهد بود.

وی مدعی شد: ما دولتی را نمی‌پذیریم که دستورات خود را از حماس می‌گیرد چرا که حماس با صراحت از خشونت و تروریسم سخن می‌گوید و حق موجودیت اسرائیل و توافق‌های پیشین را به رسمیت نمی‌شناسد.

این مقام اسرائیلی تصریح کرد: کاملا مشخص است که زمانی که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گزینه آشتی با حماس را انتخاب کرد، دیگر غیرممکن است که بتواند به توافق صلح با اسرائیل دست یابد. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دست به تروریسم سیاسی می‌زند و حماس نیز به تروریسم کلاسیک اقدام می‌کند.

وی همچنین یادآور شد: پس از اینکه اسرائیل تصمیم گرفت نشست مذاکراتی خود را با فلسطینی‌ها در واکنش به توافق فتح و حماس لغو کند، آمریکا از این تصمیم اسرائیل حمایت کرده است.

انتهای پیام

کد N243866

وبگردی