آفتاب

بیستمین سالگرد ارتحال آیت‌الله گلپایگانی در قم برگزار شد

بیستمین سالگرد ارتحال آیت‌الله گلپایگانی در قم برگزار شد

مراسم بیستمین سالگرد ارتحال آیت‌الله محمدرضا گلپایگانی با حضور مراجع و علما شب گذشته در مسجد اعظم قم در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، در این مراسم آیات عظام نوری‌همدانی، مکارم شیرازی، علوی‌گرگانی، جوادی آملی، صافی گلپایگانی همچنین آیت‌الله امینی، حجج اسلام حسینی بوشهری، سعیدی و مقتدایی حضور داشتند.

همچنین حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام آشتیانی، امیر آبادی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قم و مسئولان استان از دیگر شخصیت‌های حاضر در این مراسم بودند.

در این مراسم پس از مدیحه سرایی شمس از مداحان اهل بیت(ع)، آیت الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان پیرامون شخصیت این عالم ربانی سخنرانی کرد.

وی تصریح کرد: پیشرفت حوزه‌های علمیه و رسیدگی به امور طلاب در جهت کسب معارف دینی از مهم‌ترین دغدغه‌های آیت‌الله گلپایگانی بود و معظم له با علاقه‌ای که به توسعه علوم دینی و توسعه حوزه‌های علمیه داشت مدارس متعددی را تاسیس کرد و آثار گرانقدری از خود برجای گذاشت.

آیت‌الله سیدمحمدرضا گلپایگانی از مراجع تشیع 8 ذی القعده 1316 در گلپایگان متولد شد و پس از گذراندن دوران تحصیل و دست یافتن به مقامات علمی به تدریس دروس خارج از فقه و اصول پرداخت.

وی شاگردان زیادی را همچون آیت الله مرتضی حائری یزدی، شهید مرتضی مطهری، شهید بهشتی، شهید مفتح، آیت‌الله مشکینی، آیت الله مقتدایی، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی و حجت‌الاسلام قرائتی و ... تربیت کرد و در طول عمر شریف خود، همگام با مجاهدت‌های علمی آثار گرانقدری از خود برجای گذاشت.

این مرجع فقید در آذرماه 1372 شمسی برابر با 1414 ه ق، در سن 98 سالگی در شهر قم دار فانی را بدرود گفت و در حرم حضرت معصومه(س) آرام گرفت.

انتهای پیام

کد N243590

وبگردی