آفتاب

آغاز رزمایش جنجالی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین

آغاز رزمایش جنجالی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین

روسیه در واکنش به عملیات نظامی اوکراین در شرق این کشور مانورهای نظامی خود را در نزدیکی مرز با اوکراین آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشا تودی، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در جریان یک نشست رسمی در مسکو گفت: در واکنش به انجام عملیات نظامی اوکراین علیه مردم این کشور در مناطق شرقی، ما نیز مجبور شده‌ایم تا در نزدیکی مرز خود با اوکراین رزمایش‌های نظامی آغاز کنیم. در صورتی که این عملیات نظامی در اوکراین پایان نگیرد، تنها تلفات افزایش می‌یابد.

وی افزود: اقدامات جنگ‌طلبانه ناتو در لهستان و کشورهای حوزه دریای بالتیک به عادی‌سازی شرایط در اوکراین کمک نمی‌کند. ما مجبور شده‌ایم تا در واکنش به این اقدامات خود وارد عمل شویم.

شویگو همچنین ادامه داد: این رزمایش‌ها در نزدیکی مرز با حضور نیروهایی از یگان‌های جنوب و غرب ارتش روسیه و مانورهای جداگانه نیروی هوایی کشور در این رزمایش برگزار شده‌اند. همچنین 11 هزار سرباز اوکراینی، 160 فروند تانک، 230 خودروی زرهی و دست‌کم 150 ابزار توپخانه‌ای نیز در این عملیات علیه فعالان ضد کی‌یف شرکت دارند.

وزیر دفاع روسیه در ادامه گفت: یگان‌های دفاع ملی و افراط‌گرایان رایت سکتور با جمعیت صلح‌آمیز در شرق اوکراین می‌جنگند و آنها را به گلوله می‌بندند. گروه‌های خرابکار اوکراین در نزدیکی مرز روسیه مستقر شده‌اند. در عوض، یگان‌های دفاع شخصی حامی روسیه حدود 2000 تن هستند که در میان آنها 100 مرد مسلح دیده می‌شود.

در همین حال، اولکساندر تورچینف، رییس‌جمهوری موقت اوکراین نیز از روسیه خواسته تا نیروهای خود را از مرز اوکراین خارج کند و اعلام کرد که رزمایش‌های در حال انجام روسیه یک اقدام تهدیدکننده است.

تورچینف مدعی شده که تروریست‌ها از مرز عبور کردند و دست به ربودن و کشتار شهروندان اوکراینی می‌زنند.

در حالی که ناتو تخمین زده که حدود 40 هزار سرباز روس در نزدیکی مرر این کشور با اوکراین مستقر شده‌اند، مسکو این مساله را رد نکرده است و گفته که این اقدامات برای ارتقای فعالیت‌های ارتش صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N243571

وبگردی