آفتاب

مذاکره روسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس ایران و کره جنوبی

مذاکره روسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس ایران و کره جنوبی

سئول - ایرنا - هیات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در سئول با رییس کمیسیون سیاست خارجی و اتحاد پارلمان کره جنوبی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این دیدار که روز گذشته انجام شد با اشاره به تاریخ روابط تهران - سئول، گفت که ایران و کره جنوبی با هویت آسیایی از مشترکات زیادی برخوردار هستند.

وی گفت که در سابقه ذهنی مردم ایران هیچ نکته منفی از روابط با کره جنوبی وجود ندارد و باید برای آینده روابط ، گام های عملی بزرگی برداشته شود.

وی با اشاره به گسترش روابط وهمکارهای اخیر پارلمانی بین ایران و کره جنوبی تاکیدکرد که مجلس شورای اسلامی از توسعه روابط دو کشور در همه ابعاد حمایت خواهد کرد.

ˈآنˈ رییس کمیسیون سیاست خارجی و اتحاد پارلمان کره جنوبی نیز که اخیرا از ایران دیدن کرده است، گفت که ایران دارای منابع بسیار غنی در بخش های مختلف بوده و حتی در برخی از حوزها از کره جنوبی بالاتر و بهتر است و دو کشور می توانند در این حوزه ها مکمل یکدیگر باشند .

وی افزود کره جنوبی و ایران می توانند در بخش های صنعتی و توسعه ای همکاری های مشترک داشته باشند و با تاسیس شرکت های مشترک، سرمایه گذاری در طرح های زیربنایی مانند راه آهن، کشتی سازی و نیروگاه ها مشارکت کنند.

علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به دعوت رسمی ˈ آن ˈ همتای کره ای خود در چارچوب توسعه روابط دو کشور به ویژه در عرصه های سیاسی و پارلمانی سه شنبه شب در راس یک هیات پارلمانی وارد سئول شد.

احمد معصومی فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول، کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد، خدایی سوری نماینده مردم سلسله و دلفان و شوهانی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار حضور داشتند.

هیات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیش از این در سئول به طور جداگانه با ˈ یونگ بیونگ سه ˈ وزیر امور خارجه و ˈگانگ چانگˈ رییس مجلس کره جنوبی نیز دیدار و مذاکره کرد.

این دو مقام کره ای نیز خواستار گسترش همکاری های سئول - تهران در تمام بخش ها شدند.

آساق**1611
کد N243404

وبگردی