آفتاب

پنج تن ازعوامل برگزاری انتخابات هند کشته شدند

پنج تن ازعوامل برگزاری انتخابات هند کشته شدند

دهلی نو - ایرنا - در حادثه انفجار مین در شرق هند در عصر روز پنجشنبه دستکم پنج نفر از مسوولان برگزاری انتخابات مجلس این کشور از جمله نیروی پلیس کشته شدند.

به گزارش ایرنا، احتمال می رود که این مین توسط گروه شورشیان مخالف دولت هند به نام ˈناکسال ها ˈ که از مائوئیست های افراطی هستند در ایالت جارکند کار گذاشته شده باشد.

ˈراجیو کومارˈ رییس پلیس منطقه به رسانه های محلی گفت این مین منجر به انفجار خودروی حامل افرادی شد که در حال بازگشت از محل رای گیری بودند.

مرحله ششم انتخابات مجلس عوام هند امروز در 117 حوزه انتخابی از جمله این بخش از هند برگزار شد.

شانزدهمین دوره انتخابات مجلس هند (لوک سابا) از 18 فروردین آغاز شده و طی 9 مرحله تا 22 اردیبهشت ادامه می یابد.

گروه شورشی مائوئیست های افراطی موسوم به ناکسال ها در ایالت های شرقی هند فعال هستند و پیش از تهدید کرده بودند که تلاش خواهند کرد به روند آرام برگزاری انتخابات ضربه بزنند.

وزارت کشور هند اخیرا اعلام کرده که 12هزار نفر شامل 9400غیرنظامی و 2600 نظامی در جریان تبادل آتش بین مائوئیست ها و نیروهای امنیتی در 9 ایالت در طول 20 سال گذشته کشته شده اند.

برخی رهبران این گروه شورشی پیش از برگزاری انتخابات مجلس هند اعلام کرده بودند آماده گفت وگو صلح موقت و مشروط با دولت هستند. با این حال افراد افراطی این گروه دو هفته پیش نیز به یک اتوبوس حامل نیروهای امنیتی هند در جریان برگزاری انتخابات در ایالت چتیسگر حمله کردند که منجر به مرگ دستکم 20 نفر شد.

آساق ** 2165 ** 275 **
کد N243267

وبگردی