آفتاب
رئیس دانشگاه پیام نور خبر داد:

رتبه ششم دانشگاه های راه دور جهان در اختیار این دانشگاه است

رتبه ششم دانشگاه های راه دور جهان در اختیار این دانشگاه است

قم - ایرنا - رییس دانشگاه پیام نور کشور از کسب رتبه ششم دانشگاه های راه دور جهان توسط این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایرنا، ˈابوالفضل فراهانیˈ عصر پنجشنبه در دیدار با جمعی از مراجع تقلید در قم بیان داشت: دانشگاه پیام نور موفق به کسب رتبه ششمی در بین دانشگاه های راه دور جهان شده است و از این رو ˈکیفیت بخشیˈ به امور را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی افزود: با وجود بسیاری از دانشگاه های با 70 سال سابقه کار در کشور ، دانشگاه پیام نور رتبه هشتم را در بین دانشگاه های کل کشور از نظر علمی به خود اختصاص داده است.

وی ابراز داشت: جذب اساتید کیفی یکی از شاخصه های اصلی دانشگاه پیام نور به شمار می رود و اساتید با رتبه علمی بالا در این دانشگاه استخدام می شوند.

فراهانی، توجه ویژه دانشگاه های پیام نور را نسبت به رشته های کارشناسی ذکر کرد و گفت: 95 درصد دانشجویان ما در رشته کارشناسی مشغول به تحصیل هستند و با توجه به جذب دانشجویان بومی، زمینه آسیب پذیری اجتماعی و اخلاقی دانشجویان کاهش می یابد.

وی بیان داشت: 850 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه پیام نور تحصیل می کنند و این دانشگاه 750 هزار نفر فارغ التحصیل دارد.

رییس دانشگاه پیام نور کشور اظهار داشت: 500 نقطه از کشور دارای دانشگاه پیام نور هستند و این دانشگاه کتاب محور بوده و بالغ بر یک هزار و 200 عنوان کتاب درسی در رشته های مختلف تالیف شده است.

وی افزود: دانشگاه پیام نور کشور افتخار دارد خدمات آموزشی را به اقشار کم درآمد جامعه و در دورترین نقاط کشور خصوصا نقاط مرزی به مردم ارائه می دهد و بومی گزینی همواره سیاست دانشگاه به شمار می رفته است.

رییس دانشگاه پیام نور کشور روز پنجشنبه در سفری یک روزه به قم با تنی چند از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد. ک/3

7408 / 380/ ** 1597
کد N243251

وبگردی