آفتاب

روسیه: عملیات نظامی در شرق اوکراین مشروعیت انتخابات را زیرسوال می برد

روسیه: عملیات نظامی در شرق اوکراین مشروعیت انتخابات را زیرسوال می برد

مسکو- ایرنا- ˈدمیتری پسکوفˈ سخنگوی ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه اعلام کرد: اجرای عملیات نظامی در مناطق جنوب و شرق اوکراین مشروعیت انتخابات ریاست جمهوری این کشور را زیرسوال می برد.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، پسکوف روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در مورد عملیات نظامی نیروهای امنیتی اوکراین گفت: این گونه سیر اوضاع و این چنین اعمال تبهکارانه افرادی که در راس قدرت در کی یف قرار دارند قانونی بودن انتخابات ریاست جمهوری را زیر سوال برده است.

انتخابات ریاست جمهوری اوکراین روز 25 ماه می (ماه آینده میلادی) برگزار می شود.

سخنگوی رییس جمهوری روسیه گفت: در حال حاضر کرملین اطلاعات مربوط به زد و خوردهای شدید در شرق اوکراین را بررسی می کند.

پسکوف همچنین گفت که روسیه به تماس ها با کشورهای اروپایی در مورد نامه اخیر رییس جمهوری روسیه به سران این کشورها در مورد وضعیت بدهی گازی اوکراین به روسیه ادامه می دهد.

پوتین هفته گذشته در نامه ای به سران کشورهای اروپایی مصرف کننده گاز روسیه با اشاره به وضعیت بسیار پیچیده اقتصاد اوکراین و ناتوانی این کشور از تسویه بدهی گازی خود به شرکت گازپروم از کشورهای اروپایی خواستار سهیم شدن در حل مشکلات کی یف و مشارکت در پرداخت بدهی های این کشور شده بود.

سخنگوی رییس جمهوری روسیه همچنین گفت که کشورش در رابطه با افزایش فعالیت ناتو در مناطق نزدیک روسیه، در دکترین امنیت ملی خود تجدید نظر نمی کند.

اروپام/2242**518** 3404
کد N243229

وبگردی