آفتاب

روسیه و لبنان خواستار ازسرگیری مذاکرات سوری - سوری شدند

روسیه و لبنان خواستار ازسرگیری مذاکرات سوری - سوری شدند

مسکو-ایرنا- سرگئی لاوروف و جبران بسیل وزیران امور خارجه روسیه و لبنان خواستار ازسرگیری مذاکرات سوری-سوری برای حل و فصل بحران سوریه شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف و بسیل روز پنجشنبه در دیداری در مسکو به اهمیت مذاکرات سوری اشاره و بر لزوم تشریک مساعی جامعه جهانی برای ازسرگیری این مذاکرات در آینده نزدیک تاکید کردند.

وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای لبنانی خود گفت: روسیه و لبنان امیدوارندکه دور سوم مذاکرات سوری در چارچوب کنفرانس صلح ژنو2 باید هر چه سریعتر برگزار شود.

وی اضافه کرد:این واقعیت که لبنان میزبان بیش از یک میلیون پناهنده سوری شده است که یک چهارم جمعیت این کشور را تشکیل می دهد عاملی برای ادامه مناقشه در سوریه برای چهارمین سال متوالی شده است.

لاوروف گفت: فقط از راه توقف خشونت ها در سوریه می توان وضعیت را بطور اساسی تغییر داد و معتقدیم که راهکار سیاسی-دیپلماتیک بر اساس توافقنامه ژنو تنها راه حل و فصل بحران در این کشور است.

وی افزود: ما ازسرگیری مذاکرات سوری حمایت می کنیم و امیدواریم در آینده نزدیک این گفتگوها آغاز شود.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین بر پشتیبانی کشورش از لبنان و ادامه کمک به این کشور برای تامین بودجه لازم برای پناهندگان سوری تاکید کرد.

دور دوم مذاکرات سوری اواسط ماه فوریه در ژنو برگزار شد و طرفین هیچ نتیجه ای از این دیدار دو روزه نگرفتند.

روسیه در دو ماه اخیر بارها بر از سرگیری مذاکرات سوری تاکید و برای این منظور تلاش های دیپلماتیک گسترده ای به عمل آورده است.

اروپام/2242**518**1856
کد N243179

وبگردی