آفتاب

بزرگترین سندیکای پولشویی در مالزی متلاشی شد

بزرگترین سندیکای پولشویی در مالزی متلاشی شد

کوالالامپور- ایرنا - پلیس ایالت سلانگور مالزی روز پنجشنبه از متلاشی کردن بزرگترین سندیکای پولشویی این کشور خبر داد که گمان می رود یک ایرانی مغز متفکر این سندیکا باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه ˈنیو استریت تایمزˈ، پلیس مالزی همچنین 30 میلیون رینگیت پول سیاه (حدود 10 میلیون دلار) در این عملیات توقیف کرد.

پلیس مالزی پس از گزارش یک کارمند بانک که 400 هزار رینگیت (حدود 130 هزار دلار) خود را از دست داده بود موفق به ردگیری و شناسایی این سندیکای پولشویی شد.

ˈشکی داحلانˈ رییس پلیس سلانگور گفت: این گروه پولشویی زنان را هدف قرار داده بود و با استفاده از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک با این افراد ارتباط برقرار می کرد.

یکی از اعضای این سندیکا که خود را تاجر ساکن سوئد معرفی می کرد پس از شناسایی طعمه های خود با آنها در هتل های گرانقیمت قرار ملاقات می گذاشت.

وی سپس اذعان می کرد که خواستار راه اندازی یک تجارت در مالزی است اما مقدار پول او برای سرمایه گذاری کافی نیست.

این متهم سپس با درخواست از طعمه برای قراردادن پول سیاه در حساب بانکی خود، ادعا می کرد که اگر وی خواستار سرمایه گذاری باشد امکان دو برابر کردن پول نقد وجود دارد.

یک شهروند پاپوآ گینه نو نیز در جریان این ملاقات، عمل انتقال پول به طعمه موردنظر را انجام می داده است.

در حمله به محل زندگی افراد این سندیکا در حومه شهر کوالالامپور، 22 کیف مسافرتی، دو ماشین چاپ اسکناس، 13 گاو صندوق، مقادیری دلار آمریکا و سنگاپور، گوشی های موبایل و مواد شیمیایی کشف شد.

در این خبر به تعداد اعضای دستگیر شده، نام آنها و ملیت آنها اشاره ای نشده است. نیواستریت تایمز در این خبر اعلام کرده است یک ایرانی در این عملیات دستگیر شده که تصور می شود مغز متفکر این سندیکا باشد.

آساق**د.م**1611
کد N243062

وبگردی