آفتاب

پوتین: بکارگیری واحدهای نظامی در شرق اوکراین جنایت علیه مردم این کشور است

پوتین: بکارگیری واحدهای نظامی در شرق اوکراین جنایت علیه مردم این کشور است

مسکو-ایرنا- ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اعلام کرد : بکارگیری واحدهای نظامی در منطقه اسلاویانسک شرق اوکراین جنایت علیه مردم این کشور است.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، پوتین روز پنجشنبه در نشست رسانه ای در سن پترزبورگ گفت: اگر رژیم اوکراین واقعا به استفاده از واحدهای ارتش برای سرکوبی ساکنان این کشور پرداخت این جنایت بسیار جدی علیه مردم اوکراین است.

وی افزود: اطلاعات در مورد حملات واحدهای نظامی اوکراین به شهر اسلاویانسک را از رسانه های خبری دریافت کردم.

پوتین گفت: اگر روسیه از مردم کریمه حمایت نمی کرد به احتمال زیاد آن منطقه هم وضعیتی شبیه شرق اوکراین داشت.

وزارت دفاع و کشور اوکراین روز پنجشنبه اعلام کردند که نیروهای ارتش این کشور با شورشیان حامی روسیه نیمه شب گذشته در دو منطقه شرق اوکراین درگیر شدند.

براساس گزارشها، سربازان اوکراینی کنترل یک ساختمان دولتی را در شهر ماریوپول در جنوب شرق این کشور بازپس گرفتند و حمله به پایگاه ارتش در شهر آرتمیوسک را دفع کردند.

در شهر آرتمیوسک در شمال منطقه دونتسک وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که حدود 100 جدایی طلب با سلاح به یک پایگاه ارتش حمله کردند.

به گزارش رسانه های روسی، در حمله نیروهای نظامی اوکراین به اسلاویانسک دست کم پنج نفر از شبه نظامیان کشته و شماری هم مجروح شده اند و این عملیات با پشتیبانی هوایی بمب افکن ها و بالگردهای نیروهای هوایی اوکراین همچنان ادامه دارد.

اروپام/2242**518**1577
کد N242960

وبگردی