آفتاب

پنتاگون: پاکستان کشوری مهم در منطقه است/ کشته و زخمی شدن 44 نفر در جریان حملات ارتش به مواضع طالبان

پنتاگون: پاکستان کشوری مهم در منطقه است/ کشته و زخمی شدن 44 نفر در جریان حملات ارتش به مواضع طالبان

کشته و زخمی شدن 44 نفر در جریان حملات هوایی ارتش به مواضع طالبان، حمله انتحاری در کراچی و اظهارات سخنگوی پنتاگون درباره اسلام آباد از جمله تحولات پاکستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیشن، جان‌کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پاکستان را کشوری مهم در منطقه ای مهم از جهان خواند و تاکید کرد خواهان همکاری با اسلام آباد در زمینه مبارزه با تروریسم و تهدیدهای مشترک بوده و هیچ چیزی تمایل ما را برای همکاری در این زمینه از بین نمی برد.

خبر دیگر اینکه رسانه های پاکستانی با اشاره به کشته شدن 24 نفر و زخمی شدن 20 فرد دیگر در جریان حملات امروز پنجشنبه گسترده نیروی هوایی این کشور به مواضع شبه نظامیان طالبان در مناطق قبیله‌ ای خیبر، اسپرا دام، میرو خیل، آکا خیل و کاکو خیل در شمال غرب پاکستان گزارش دادند که این افراد از عاملان اصلی حملات اخیر و انفجارهای تروریستی در شهرهای اسلام‌ آباد و مناطق مختلف ایالت خیبرپختونخواه و ایالت پنجاب بودند.

رسانه های پاکستانی همچنین از کشته شدن چهار نفر از جمله یک افسر ارشد پلیس و زخمی شدن شماری در جریان حمله انتحاری امروز پنجشنبه در نزدیکی میدان تره بار شهر بندر کراچی خبر داده و گزارش دادند مجروحین برای معالجه به بیمارستان منتقل شدند.

پلیس پاکستان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده و هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

خبر دیگر اینکه نظیف الله سلطانی سخنگوی لشگر 203 تندر افغانستان در غزنی از کشته شدن 13 عضو طالبان از جمله دو طالب پاکستانی و بازداشت شش فرد دیگر از جمله دو تن از فرماندهان ارشد این گروه خبر داد.

همچنین در جریان عملیات افغانستان پنج عضو طالبان زخمی شدند. نیروهای امنیتی شمار زیادی جنگ افزار و مهمات را کشف و ضبط کردند.

کد N242927

وبگردی