آفتاب
تاکنون 4/5 میلیارد به فدراسیون پرداخت شده؛

نبی: بازگشت زودهنگام ملی پوشان از اردوی آفریقا به خاطر مسائل خانوادگی است

نبی: بازگشت زودهنگام ملی پوشان از اردوی آفریقا به خاطر مسائل خانوادگی است

برخی باشگاه ها با تیم ملی همکاری نکردند و به همین جهت پرونده این تخطی در کمیته انضباطی در حال پیگیری است و آنها تصمیم گیرنده هستند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: به خاطر این که ملی پوشان دچار خستگی و کسالت نشوند و از سویی با توجه به دوری آنها از خانواده هایشان تصمیم گرفتیم اردوی آفریقای جنوبی را زودتر به پایان برسانیم.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی نبی در گفتگو با برنامه ویژه خبری شبکه جام جم در مورد وضعیت تیم ملی فوتبال ایران و اردوی آفریقای جنوبی صحبت کرد که ماحصل این گفتگو چنین است.

جلسه ای 3 ساعته در وزارت ورزش

دبیرکل فدراسیون فوتبال ابتدا گفت: چند روز پیش در وزارت ورزش و جوانان جلسه ای به مدت 3 ساعت تشکیل و درباره وضعیت تیم ملی و اردوهای این تیم بحث و تبادل نظر شد. همچنین درباره لیگ برتر نیز نشستی با حضور آقایان کفاشیان، تاج، سجادی و رغبتی برگزار کردیم.

دستیاران جدید كی روش در آفریقای جنوبی به تیم ملی ملحق شدند

سرپرست تیم ملی فوتیال ایران درباره دستیاران كی روش خاطر نشان کرد: دو مربی از تیم کورنتیناس برزیل به تیم ملی ملحق شدند. این دو مربی از مربیان خوب برزیل هستند که بعد از رفتن سیموئز از تیم ملی، یک مربی پرتغالی و مجید صالح هم به تیم ملی اضافه شدند.

وی درباره وضعیت لژیونرها در اردوی آفریقای جنوبی اظهار داشت: دژاگه، قوچان نژاد، داوری و بیت آشور از لحاظ فنی در باشگاهای خود به روز هستند و نیازی به این اردو نداشتند. اما کی روش می خواست از بازیکنان لیگ داخلی و بازیکنان شاغل در لیگ های آسیا استفاده کند.

به تخلف باشگاه هایی که با تیم ملی همکاری نکردند رسیدگی خواهد شد

نبی در ادامه درخصوص عدم همکاری برخی باشگاه ها با تیم ملی یاد آور شد: فدراسیون فوتبال از قبل، این اردوها را به اطلاع باشگاه ها رسانده و در این خصوص ستادی نیز در وزارتخانه تشکیل شده بود. این ستاد کمیته های مختلفی داشت که یک بخش آن کمیته فنی بود. در این کمیته فنی برنامه های کی روش مطرح شد و ستاد هم مصوب کرد که باشگاه ها، بازیکنان را در اختیار تیم ملی بگذارند. با این حال برخی باشگاه ها با تیم ملی همکاری نکردند و به همین جهت پرونده این تخطی در کمیته انضباطی در حال پیگیری است و آنها تصمیم گیرنده هستند.

باشگاه های استقلال و سپاهان همکاری نکردند

دبیر کل فدراسیون فوتبال با اشاره به این که بازیکنان در مورد عدم سفر به آفریقای جنوبی مشکلی نداشتند، گفت: باشگاه های تراکتور سازی و فولاد خوزستان همکاری خوبی داشتند و بازیکنانشان را در اختیار تیم ملی قرار دادند. اما دو باشگاه استقلال و سپاهان این همکاری را نداشتند. کی روش هم برای اینکه تبعیض قائل نشود، بازیکنان تراکتور سازی و فولاد را در اختیار تیمهایشان قرار داد. در این خصوص بازیکنان تقصیری نداشتند و این باشگاه ها بودند که همکاری نکردند.

دوری بازیکنان از خانواده هایشان علت کمتر شدن زمان اردوی اردوی آفریقای جنوبی است

سرپرست تیم ملی فوتبال درباره کوتاه شدن زمان اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه اصولا ایرانیان احساسی و عاطفی هستند و از سوی دیگر به هم صلاح نبود بچه ها خسته و کسل بشوند، کی روش صلاح دید 12 اردیبهشت تیم به ایران برگردد تا بازیکنان 4 روز در اختیار خانواده هایشان باشند.

اردوها از 18 اردیبهشت در تهران آغاز می شود

نبی با بیان اینکه دور جدید تمرینات تیم ملی از روز 18 اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود، ادامه داد: از 18 اردیبهشت، بازیکنان به کمپ تیم ملی مراجعه خواهند کرد و 22 اردیبهشت به اردوی اتریش اعزام خواهند شد. قبل از سفر به اتریش نیز یک بازی دوستانه در روز 10 اردیبهشت با تیم ملی موزامبیک برگزار می کنیم.

به خاطر جلسه در کنفدراسیون فوتبال آسیا در تهران به آفریقای جنوبی نرفتم

دبیر کل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که چرا شما به اردوی آفریقای جنوبی نرفتید، اظهار داشت: با هماهنگی کی روش من باید در تهران می ماندم تا اردوی اتریش و برزیل را نهایی کنم. دلیل دیگر اینکه هفته آینده یک گروه از کنفدراسیون آسیا به ایران خواهد آمد تا بابت میزبانی ایران در جام ملت های آسیا جلساتی را برگزار کنیم.

3بازی دوستانه در اردوی اتریش برگزار خواهد شد

سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان درباره اردوی اتریش افزود: اردوی اتریش ادامه اردوی آفریقای جنوبی است. در این اردو همچنین 3 دیدار تدارکاتی با تیم های: بلاروس، مونته نگرو و آنگولا پیش بینی شده است.

تاکنون 4/5 تومان به فدراسیون فوتبال پرداخت شده است

نبی در پایان در خصوص بودجه فدراسیون فوتبال برای برگزاری اردوها و جام جهانی جهانی برزیل گفت: قبل از عید 2 میلیارد تومان به فدراسیون پرداخت و هفته گذشته هم 2 و نیم میلیارد دیگر تزریق شد. البته بخش دیگری از این بودجه را هم خود فدراسیون فوتبال باید تامین کند.

کد N242883

وبگردی