آفتاب

کشته شدن دو نیروی نظامی در حمله القاعده در جنوب یمن

کشته شدن دو نیروی نظامی در حمله القاعده در جنوب یمن

تهران-ایرنا- یکی از مقامات ارتش یمن اعلام کرد که شبه نظامیان مظنون القاعده به ایست بازرسی ارتش در استان حضرموت حمله کرده و دو نیروی نظامی را کشتند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از عدن، این مقام ارشد نظامی یمن که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد: نیروهای دولتی یمن این حمله القاعده را که در منطقه شیبام در استان حضرموت رخ داد، ناکام گذاشتند اما به دنبال درگیریها و تبادل آتش دو نظامی کشته شدند.

منبع امنیتی دیگری در استان حضرموت این حمله شبه نظامیان القاعده را تایید کرد و گفت که شبه نظامیان القاعده با نارنجک دستی به این ایست بازرسی حمله کردند.

مقامات یمنی اعلام کرده اند که این حملات تروریستی شبه نظامیان القاعده واکنش خشمگینانه آنها به چند حمله اخیر هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به پناهگاههای امن القاعده در مناطق جنوبی یمن بوده است.

ˈعبدربه منصور هادیˈ رئیس جمهوری یمن نیز اعلام کرد که عملیات ضد تروریستی اخیر منجربه کشته شدن بیش از 60 شبه نظامی وابسته به القاعده شده است.

همچنین گزارش شده است که در شهر عدن، شماری از یگانها و پایگاههای امنیتی در این شهر تدابیر خود را برای مقابله با حملات احتمالی القاعده افزایش داده اند.

القاعده در شبه جزیره عرب که در جنوب یمن فعالیت گسترده ای دارد، جدی ترین چالش برای دولت یمن محسوب می شود.

مترجمام**9234**1577
کد N242859

وبگردی