آفتاب

خانوده سرنشینان ام.اچ 370 خواستار انجام تحقیقات مستقل شدند

خانوده سرنشینان ام.اچ 370 خواستار انجام تحقیقات مستقل شدند

کوالالامپور- ایرنا - جمعی از خانواده سرنشینان پرواز ام.اچ 370 مالزی که با 239 مسافر 49 روز پیش در مسیر پکن از صفحه رادارها محو شد، خواستار تحقیق مستقل در مورد علل ناپدیدشدن این بوئینگ 777 شدند.

به گزارش ایرنا، خانواده مسافران این پرواز تاکید دارند یافته ها و اطلاعات گروه عملیات جستجو باید توسط گروهی از متخصصان مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

خانوده سرنشینان این پرواز با عصبانیت از ردشدن آخرین یافته ها، از مقامات مسئول خواستند اطلاعات را برای تجزیه و تحلیل به گروه مستقلی بسپارند.

استرالیا روز پنجشنبه هرگونه ارتباط بین مواد کشف شده در سواحل جنوب غربی این کشور با هواپیمای ناپدیدشده بوئینگ 777 مالزی را رد کرد.

خانواده مسافران این پرواز همچنین ادعای مالزی در مورد پایان سرنوشت هواپیمای خطوط هوایی این کشور در جنوب اقیانوس هند را رد کرده و نسبت به درست بودن محل جستجو اظهار تردید کرده اند.

نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی حدود 13 روز پس از ناپدیدشدن این پرواز با استناد به اطلاعات انگستان و ماهواره های اینمارست اعلام کرد این پرواز در جنوب اقیانوس هند پایان یافته است.

از آن زمان عملیات جستجو در یک هزار و 600 کیلومتری شهر پرت استرالیا با ده ها هواپیما و کشتی آغاز شد که این عملیات تاکنون برای یافتن اثری از این پرواز به نتیجه نرسیده است.

تارنمای خبری مالیزیا اینسایدر روز پنجشنبه نوشت: خانواده سرنشینان چینی این پرواز با انتشار مجموعه ای سئوالات در شبکه های اجتماعی خواستار دسترسی به اطلاعات کنترل ترافیک در شب پرواز شدند.

این افراد از اینکه مقامات مالزیایی این اطلاعات را منتشر نمی کنند اظهار تعجب کرده اند.

هشام الدین حسین سرپرست وزارت حمل و نقل مالزی روز گذشته در خبری اعلام کرد که اطلاعات مرتبط با این پرواز فقط پس از تایید گروه تحقیق منتشر می شود.

وی خاطر نشان کرد: همان طور که از ابتدا اعلام کرده ایم، چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد.

خانواده سرنشینان این پرواز همچنین خواستار در اختیار داشتن شماره تماس اعضای گروه عملیات جستجو شده اند.

این خانواده ها با انتقاد از نوع عملکرد دولت مالزی در خصوص مدیریت این بحران، اعلام کردند ˈمالزی باید دروغ گویی خود را در این متوقف کندˈ.

گروه عملیات جستجوی پرواز ام.اچ 370 بیش از 90 درصد منطقه مورد نظر را بررسی کرده اند، اما تاکنون کوچکترین اثری از این پرواز به دست نیامده است.

پرواز ام.اچ 370 که بامداد روز 17 اسفند از باند فرودگاه بین المللی کوالالامپور برخاست تا عازم پکن شود، ساعتی پس از پرواز از صفحه رادارها ناپدید شد.

جستجوی تیم بین المللی برای یافتن این پرواز با گذشت 49 روز از این حادثه هوایی بی نتیجه بوده و نتوانسته به بیقراری خانواده های 239 سرنشین آن پایان دهد.

آساق**د.م**1611
کد N242819

وبگردی