آفتاب

زمین پاک غریب ماند

زمین پاک غریب ماند

شهرکرد - ایرنا - نامهربانی های بشر با زمین پایانی ندارد، اما کم فروغی برنامه هایی که برای هفته زمین پاک برگزار می شود، مبین آن است که حتی به صورت نمادین نیز آنگونه که شایسته است این میراث مهم و بستر زیست بشر، احترام نمی شود.

به گزارش ایرنا، روز پنجشنبه به مناسبت هفته زمین پاک همایش ˈژئوتوریسمˈ ویژه کوهنوردان باحضور ˈبهرام نکویی صدرˈ استاد دانشگاه تهران با حضور کم فروغ برخی علاقه مندان به طبیعت در سالن شهید جعفرزاده استانداری چهارمحال وبختیاری در شهرکرد برگزار شد.

این همایش با استقبال اندک اهالی ورزش و همچنین انجمن های محیط زیست استان مواجه شد، به طوری که دراین همایش تنها 20 نفر ازکوهنوردان و اعضای انجمن های زیست محیطی، جمعی از کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان و چند خبرنگاران حضور داشتند.

استاد دانشگاه تهران در این همایش با تشریح اهمیت حفظ زمین پاک گفت: برای حفظ زمین و هوای پاک لازم است از ظرفیت تمامی اقشار جامعه کمک گرفته شود.

ˈبهرام نکویی صدرˈ افزود: ژئوتوریسم ترغیب زمین شناسان و علاقمندان به طبیعت برای بازدید از جاذبه های زمین شناسی، معرفی و ثبت پدیده های زمین شناسی، حفظ محیط زیست و چشم اندازهای آن و خودداری از دخالت انسان در برهم زدن چهره زمین است.

وی در خصوص جایگاه راهنمایان گردشگری در حفظ محیط زیست گفت: برای بهره گیری و استفاده از محیط زیست مناسب باید از اطلاعات و یافته های راهنمایان استفاده شود.

به گزارش ایرنا، دوم اردیبهشت ماه به عنوان روز زمین پاک نامگذاری شده است.

7360/558/
کد N242773

وبگردی