آفتاب

انتقاد ملی گراهای ترکیه از پیام اردوغان به ارامنه

انتقاد ملی گراهای ترکیه از پیام اردوغان به ارامنه

آنکارا- ایرنا - ˈ دولت باغچه لی ˈ رهبر حزب ملی گرای ˈ حرکت ملی ˈ از پیام تسلیت ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه به نوادگان ارامنه کشته شده در سال 1915 انتقاد کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، باغچه لی در پی انتشار پیام نخست وزیر ترکیه گفت : این پیام شکنجه ای برای ملت ترکیه است.

حزب مخالف جمهوری خواه خلق بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه در مجلس ملی این کشور نیز با استقبال از این پیام این سووال را مطرح کرد که دولت آنکارا که بیش از 12 سال است قدرت را در اختیار دارد چرا این زمان را برای ارسال این پیام انتخاب کرده است.

ˈفاروق لوغ اوغلو ˈ معاون حزب جمهوری خواه ، نخست وزیر ترکیه را به سوءاستفاده از تاریخ برای رسیدن به اهداف سیاسی خود متهم کرد و گفت : چرایی این زمان برای ارسال این پیام اکنون سووال است.

معاون حزب جمهوری خواه گفت : این حزب نیز به بازماندگان این حادثه چه ارمنی و چه مسلمان و یا مذاهب دیگر که جان خود را اوایل قرن بیستم از دست دادند ، تسلیت می گوید.

ˈ رجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه برای اولین بار در تاریخ ترکیه به عنوان یک نخست وزیر این کشور روز گذشته در پیامی به نوادگان ارامنه کشته شده در سال 1915 در دوران عثمانی تسلیت گفت.

نخست وزیر ترکیه از طرف کشورش به نوادگان ارامنه کشته شده در سال 1915 میلادی موسوم به قتل عام ارامنه در 24 آوریل در زمان امپراتوری عثمانی ، تسلیت گفت.

امروز مصادف با 24 آوریل سالروز قتل عام ارامنه در دوران عثمانی می باشد.

همه ساله ارامنه در کشورهای مختلف علیه ترکیه در این روز تظاهرات برگزار می کنند.

ارامنه می گویند که در سالهای یاد شده ده ها هزار تن از اجداد آنان توسط دولت عثمانی به قتل رسیده اند.

برخی از کشورها کشته شدن ارامنه در سالهای 1915 الی 1917 را به عنوان نسل کشی به رسمیت شناخته اند.

خاورم **230
کد N242620

وبگردی