آفتاب

ارتقای سطح همکاری‌های آموزشی میان ایران و ارمنستان

ارتقای سطح همکاری‌های آموزشی میان ایران و ارمنستان

در دیدار سفیر ارمنستان و رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، پیشنهاد تجهیز و راه‌اندازی آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه‌ای و گسترش همکاری‌ها و تبادل تجربیات دو طرف در حوزه مسابقات بین‌المللی مهارت و تدوین استانداردها و منابع آموزشی مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کوروش پرند‌ رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در این نشست با تشریح نظام آموزشهای مهارتی ایران آمادگی سازمان متبوع خود را برای گسترش همکاری بین دو کشور اعلام کرد.

وی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای انجام فعالیتها و برنامه مهارتی خود سندی تحت عنوان" سند راهبردی مهارت و فناوری" شامل 8 راهبرد، 27 سیاست و 250 برنامه دارد و راهبرد اول این سند، حضور موثر در عرصه‌های بین المللی است.

پرند از طراحی دیپلماسی مهارت در راستای توسعه تعاملات بین‌المللی خبر داد و افزود: بیش از 300 نفر از مربیان کشورهای جهان اسلام از جمله عراق، لبنان، افغانستان و دیگر کشورهای آفریقایی با حضور در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه‌ای این سازمان آموزشهای مهارتی لازم را فراگرفتند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به موفقیت تیم ملی مهارت کشورمان در چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت آلمان و کسب مقام چهارم جهانی در بین 52 کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه‌ای از جایگاه ویژه‌ای در دنیا برخوردار است و سازمان فنی وحرفه‌ای کشور آماده است تا همکاری‌ خود را در این زمینه با کشور ارمنستان گسترش دهد.

وی درعین حال پیشنهاد همکاری و تبادل تجربیات بین دو کشور در حوزه‌ مسابقات بین‌المللی مهارت و تدوین استانداردها و منابع آموزشی را مطرح کرد و گفت: ایران و ارمنستان می‌توانند در زمینه آموزش مربیان، ایجاد بستر فعالیت آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه‌ای در کشور ارمنستان، ارائه آموزشهای مجازی و شبیه‌سازی شده، ایجاد زمینه‌های اشتغال خانگی به خصوص در رشته‌های صنایع دستی و قالیبافی و تجهیز و راه‌اندازی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در این کشور اقدام کنند.

به گفته پرند، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به طور متوسط سالانه 2 میلیون نفر را تحت پوشش آموزشهای خود قرار می‌دهد و برای قبول شدگان در آزمونهای کتبی و عملی این سازمان، گواهینامه مهارت صادر می‌کند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان این که تاکنون 5 هزار استاندارد آموزشی در حوزه‌های خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر از سوی این سازمان طراحی و تدوین شده است، گفت: آموزشهای مهارتی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تمام آحاد جامعه را در بر می‌گیرد و آموزش در زندان‌ها، پادگان‌ها، دانشگاهها تا مناطق روستایی و عشایری و زنان سرپرست خانوار را شامل می‌شود.

در ادامه این نشست گریگور آراکلیان، سفیر کشور ارمنستان در ایران ضمن تاکید بر توسعه همکاری با ایران در زمینه‌های مختلف آموزشی به ویژه آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه‌ای، از پیشنهاد سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای توسعه همکاری‌ها و تجارب دوجانبه استقبال کرد.

وی گفت: گسترش همکاری‌های متقابل با جمهوری اسلامی ایران را از طریق سفارت ارمنستان دنبال خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، سفیر کشور ارمنستان و هیات همراه در پایان این نشست از مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی وحرفه‌ای بازدید کرد.

انتهای پیام

کد N242600

وبگردی