آفتاب
در همایش بزرگداشت روز معمار مطرح شد

صیانت از معماری اصیل ایرانی رسالت بزرگان معماران

صیانت از معماری اصیل ایرانی رسالت بزرگان معماران

به همت موسسه آموزش عالی ناصر خسرو همایش بزرگداشت روز معمار همزمان با سالروز بزرگداشت شیخ بهایی در سالن اجتماعات این موسسه و با حضور اساتید و دانشجویان این مرکز آموزشی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی معاون آموزشی موسسه آموزش عالی ناصر خسرو در این همایش گفت: فارغ التحصیلان رشته معماری در مقابل حفاظت از جان مردم مسئولیت اجتماعی سنگینی دارند.

میثم شاه‌بنده افزود: فعالیت جامعه معماری کشور شبیه فعالیت جامعه پزشکی است و این دو گروه در قبال جان انسان ها مسئول هستند و کوچکترین خطا ممکن است منجر به بروز اتفاقات ناگواری شود.

وی جلوگیری از ساخت بناهای غیراستاندارد را مهمترین وظیفه جامعه معماری دانست و اظهار کرد: در کنار این وظیفه خطیر حفاظت و صیانت از معماری اصیل ایرانی و جلوگیری از ترویج معماری غربی رسالت دیگر بزرگان معماری کشورمان است.

وی ادامه داد: شناخت کامل از فرهنگ ایرانی می تواند به ما کمک کند تا به خوبی از معماری اصیل ایرانی صیانت کنیم و نگذاریم هویت ایرانی خود دستخوش تحولات و نگرش غربی قرار گیرد.

او ارتقای سطح کیفی رشته های مختلف این موسسه مانند معماری، فنی مهندسی و حسابداری را از مهمترین دلایل برگزاری چنین همایش هایی دانست و گفت: کیفیت بخشی، جذب اساتید خبره، تجهیز کارگاه های مناسب برای دروس عملی، بازدید های علمی از مناطق و صنایع مختلف، تألیف کتب درسی توسط اساتید موسسه از دیگر برنامه های این موسسه است.

شاه‌بنده با اشاره به رویکرد دولت یازدهم و اقداماتی که وزارت علوم در خصوص کیفیت بخشی به آموزش در موسسات غیردولتی آموزش عالی انجام داده است، تصریح کرد: رویکرد دولت افزودن رشته های مختلف در موسسات غیردولتی آموزش عالی با کیفیت بخشی و فراهم کردن زیر ساخت های لازم مانند کارگاه های آموزشی، تجهیزات و امکانات نرم افزاری عملی می شود.

انتهای پیام

کد N242594

وبگردی