آفتاب
نیمه دوم خرداد در استان زنجان صورت می گیرد؛

جشن ییلاق در زنجان برگزار می شود

جشن ییلاق در زنجان برگزار می شود

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان , گفت: نیمه دوم خرداد امسال جشن ییلاق در شهرستان زنجان برگزار می شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، گفت: نیمه دوم خرداد امسال جشن ییلاق در شهرستان زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار «ایلنا» مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با اعلام این خبر، گفت: جشن در اولین دوره به خاطراینکه با مشارکت اهالی بومی منطقه با برگزاری بازیهای سنتی بومی، موسیقی آشیقی و سایر برنامه‌های جنبی برگزار شد، نسبت به دومین دوره در سطح مطلوبی برگزار شد.

بهمن اسکندری، جشن ییلاق را فرصت مغتنمی برای آشنایی گردشگران با مشکلات زندگی عشایری و آداب و سنن آن‌ها و نیز جاذبه‌های طبیعی منطقه برای گردشگران معرفی کرد.

وی، بر لزوم مستقر شدن امکانات بهداشتی در مناطق عشایری تاکید کرد و افزود: در استان زنجان در نقاط مختلف مناطق بکر ناشناخته فراوانی وجود دارد که باید با برنامه ریزی برای گردشگران و دوستداران طبیعت معرفی شود.

این مقام مسئول، با اشاره به برگزاری جشنواره‌های موفق آش و قوچ در استان عنوان کرد: مشابه این برنامه‌ها را می‌توانیم در جشنواره ییلاق برگزار کنیم و یا تلفیقی از این قبیل برنامه‌ها می‌تواند، به جشنواره حال و هوای دیگری بدهد.

اسکندری، برگزاری جشنواره امسال در زمان مناسب را فرصت مناسبی برای طبیعت دوستان، رسانه‌ها و عکاسان خبری برای شناسایی ظرفیت‌های بالقوه برای عموم عنوان کرد و با اشاره به محدود بودن امکانات دولتی خاطر نشان کرد: توان بخش خصوصی برای جذب توریسم و معرفی منطقه می‌تواند در معرفی مناطق گردشگری طبیعی استان حائز اهمیت باشد.

وی، افزود: این جشنواره فرصت مناسبی است تا مردم و مسئولان مشکلات سد راه عشایر را از نزدیک نظاره گر باشند.

این مقام مسئول، گفت: در استان ظرفیت بالای یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد دامی وجود دارد و متاسفانه به بهره برداران، دامداران و عشایر سطح استان کمتر توجه شده است.

اسکندری در پایان،، نقش عشایر را در تولید گوشت دامی، پشم و نیز رونق صنعت لبنیات مهم دانست و ورود گردشگر برای معرفی زندگی بیشتر عشایر سطح استان و نگاه تخصصی به حوزه جاذبه‌های طبیعی را مهم دانست.

کد N242545

وبگردی