آفتاب

ناامیدی آمریکا از توافق فتح و حماس

ناامیدی آمریکا از توافق فتح و حماس

به دنبال انتشار خبر توافقات گسترده میان فتح و حماس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که وقوع این امر نگرانی و نا امیدی واشنگتن را در تحقق صلح میان فلسطین و رژیم اسرائیل در پی دارد.

به گزارش مهر به نقل از روسیاالیوم، "جن ساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به اعلام توافقات گسترده میان دو جنبش فتح و حماس اعلام کرد: این توافقها باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی خواهد شد و باید بگویم که حقیقتا این مسئله ما را نا امید می کند.

وی افزود: آشتی و مصالحه میان صلح وحماس ممکن است باعث بی نتیجه ماندن تلاشهای ما وهمچنین تلاشهای دیگر طرفهای ذی ربط در تحقق صلح میان فلسطین و اسرائیل شود و موانعی را بر سر راه صلح ایجاد خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ضمن تاکید بر نگرانی مقامات آمریکا از اقدامات اخیر تشکیلات خودگردان گفت: بسیار سخت و دور از باور است که اسرائیل با دولتی مذاکره کند که آنرا به رسمیت نمی شناسد.

در همین حال مسئولان رژیم صهیونیستی نشستی را که قرار بود شب گذشته میان نمایندگان دوطرف برگزار شود را لغو و اعلام کردند که ابومازن، رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین به جای صلح با اسرائیل، حماس را انتخاب کرده است.

شایان ذکر است روز چهارشنبه منابع خبری از امضای توافق آشتی ملی فلسطین در منزل اسماعیل هنیه نخست وزیر منتخب در غزه خبر دادند.

 "اسماعیل هنیه" خست وزیر دولت منتخب فلسطین پس از امضای این توافقنامه گفت: دودستگی میان فلسطینی ها پایان یافت و توافق میان گروههای فلسطینی راهکارهای اجرای آشتی ملی را مشخص کرده است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ به انتشار این خبر اعلام کرد که صلح میان حماس و فتح به منظور پایان مذاکرات سازش است.

کد N242515

وبگردی