آفتاب

10 تروریست در حملات هوایی ارتش پاکستان کشته شدند

10 تروریست در حملات هوایی ارتش پاکستان کشته شدند

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان گزارش دادند: در حمله جنگنده های نیروی هوایی روز پنجشنبه به مواضع شبه نظامیان در منطقه قبیله ای ˈخیبرˈ در شمال غرب پاکستان، 10 نفر از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی به نقل از منابع نظامی افزودند: بیش از 15 تن از شبه نظامیان وابسته به گروه افراطی نیز در حملات هوایی امروز جنگنده های پاکستانی به مخفیگاه آنان در بخش های مختلف منطقه قبیله ای خیبر زخمی شدند.

نیروهای امنیتی پاکستان با استفاده از حملات هوایی جنگنده و بالگردهای جنگی، مخفیگاه های شبه نظامیان را در بخش های ˈاسپرا دام، میرو خیل، آکا خیل و کاکو خیلˈ از این منطقه قبیله ای هدف قرار دادند و منهدم کردند.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند: برخی از شبه نظامیان کشته شده در حملات امروز نیروهای امنیتی پاکستان از عاملان اصلی حملات اخیر و انفجارهای تروریستی در شهرهای اسلام آباد، مناطق مختلف ایالت خیبرپختونخوا و ایالت پنجاب بودند.

حملات هوایی ارتش پاکستان علیه تروریست ها در حالی انجام می شود که پیشبرد روند گفت وگوهای صلح میان اسلام آباد و شبه نظامیان تحریک طالبان پس از عدم تمدید قرارداد آتش از سوی شبه نظامیان متوقف شده و سرکرده های طالبان پاکستان اعلام کردند که اعضای این گروه شبه نظامی؛ اگر دولت پاکستان شرایط آنها مبنی بر آزادی زندانیان غیر جنگجو و تعیین منطقه صلح برای شبه نظامیان را بپذیرند، آمادگی اعلام آتش بس مجدد را دارند.

ارتش پاکستان از سال 1388 شمسی (2009میلادی) با استقرار در مناطق قبایلی از طریق حملات هوایی و زمینی در حال مبارزه با ستیزه جویان و شبه نظامیان به ویژه افراط گرایان وابسته به گروه طالبان هستند.

شبه نظامیان طالبان هنوز در مناطق دور افتاده کوهستانی مخفی شده و نیروهای ارتش و مردم ساکن مناطق قبایلی پاکستان را مورد هدف قرار می دهند.

آساق**1095**1856
کد N242476

وبگردی