آفتاب

یک قاتل اعدامی در آمل پای چوبه دار بخشیده شد

یک قاتل اعدامی در آمل پای چوبه دار بخشیده شد

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان آمل از توابع استان مازندران از بخشیده شدن یک قاتل پای چوبه دار توسط خانواده مقتول در این شهرستان خبر داد.

علی طالبی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: فردی به نام ˈ ر-د ˈ 51 ساله اهل بجنورد که هشت سال پیش در درگیری ˈ حسن علی زاده ˈ را به قتل رسانده بود، بامداد امروز از پای چوبه دار نجات یافت.

وی افزود : خانواده مقتول که در طول سال های گذشته به طور جدی پیگیر اعدام قاتل فرزندشان بودند، بامداد امروز با حضور در صحنه اعدام و در حالی که چند ثانیه بیشتر به اجرای حکم باقی نمانده بود بخشش خود را اعلام کردند.

دادستان عمومی وانقلاب اسلامی آمل گفت: خانواده مقتول ابتدا در صحنه اعدام بر اجرای حکم اصرار داشتند ولی با تلاش های صورت گرفته، رضایت خود را اعلام کردند.

وی با قدردانی از خانواده مقتول و افرادی که برای کسب رضایت و بخشش تلاش کردند، اظهار داشت: خداوند متعال حق قصاص را به خانواده مقتول داده اما به بخشش و گذشت هم توصیه فراوانی شده است.

طالبی افزود: در چنین پرونده هایی در مراحل مختلف تلاش می شود که پس از صدور حکم، عفو و گذشت حاصل شود اما در نهایت این اولیای دم هستند که در خصوص حق شرعی و قانونی خود تصمیم گیری می کنند.
کد N242346

وبگردی