آفتاب

کلینتون تحریم‌های بیشتر علیه روسیه را خواستار شد

کلینتون تحریم‌های بیشتر علیه روسیه را خواستار شد

هیلاری کلینتون معتقد است که پیامدهای بن بست بحران اوکراین برای روسیه بسیار ناگوار و بد خواهد بود.

هیلاری کلینتون معتقد است که پیامدهای بن بست بحران اوکراین برای روسیه بسیار ناگوار و بد خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیلاری رودهام کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا در سخنرانی خود در دانشگاه کانکتیکات گفت که به اعتقاد من تحریم علیه دولت روسیه باید تشدید شده و گسترش یابد تا به این وسیله بتوانیم از تشدید بحران در اوکراین جلوگیری کنیم.

کلینتون گفت به نظر من روسیه بهای سنگینی برای این اقدام خود خواهد پرداخت اما این آخرین اقدام و نقطه پایانی اقدامات صلح آمیزی است که ما بدون در نظر گرفتن تجزیه اوکراین و حفظ تمامیت ارضی آن و فرصتی برای این کشور جهت برقراری روابط با غرب در نظر گرفته‌ایم.

کلینتون که گفته می‌شود برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا کاندیدا خواهد شد گفت: به اعتقاد من ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به دنبال بازگرداندن دوران شوروی سابق است که دیگر وجود خارجی ندارد.

وی افزود: آمریکا و اروپا لازم است به طور صریح،‌ محکم و با صبوری پیامدهای این اقدامات غیرقابل تحمل را به وی خاطرنشان کنند.

کلینتون تاکید کرد به نظر من پیامدهای این اقدام برای شخص پوتین و روسیه خوب نیست وبه طور کامل مایه تاسف خواهد بود. روسیه باید منعطف‌تر و یک کشور موفق‌تری باشد و می‌شود اگر پوتین نخواهد دوران شوروی سابق را بازگرداند.

کلینتون در این سخنرانی یک ساعته خود برای دانشجویان از فعالان جوان و سرویس‌های اجتماعی تشکر کرد و دانشجویان را بخشی از نسل فعال جامعه خواند.

وی از دانشجویان خواست به رهبری که به آشتی اعتقادی ندارد رای ندهند اما نگفت که برای انتخابات آتی آمریکا کاندیدا می‌شود یا خیر.

انتهای پیام

کد N242245

وبگردی