آفتاب

قول های قاتل درهند

قول های قاتل درهند

دهلی نو - ایرنا - دادگاه عالی هند با ناامن خواندن جاده های این کشور به آنها لقب ˈ قول های قاتلˈ داد .

به گزارش ایرنا، این دادگاه روز پنجشنبه درحکمی فرمان ایمن سازی و ترمیم جاده های این کشور را برای کنترل آمار تصادفات که به صورت روز افزون درحال افزایش است، صادر کرد.

براساس این حکم دولت های ایالتی موظفند ظرف سه ماه راه کارها و تمهیدات لازم جهت ایمن سازی جاده های هند و افزایش امکانات و صدور گواهی سلامت خودروها را به کمیته دادگاه عالی اعلام کنند.

ˈپی ستاسیووام ˈ رییس کمیته دادگاه عالی هند اعلام کرد،جاده های هند بسیار ناامن هستند و با توجه به افزایش آمار تصادفات اقدامات ایمن سازی برای اطمینان از جان مسافران ضروری است.

آمار ثبت شده نشان می دهد تصادفات جاده ای در سال 2010 میلادی در هند 500 هزار مورد بوده و بیش از 700هزار نفر کشته و زخمی شده اند.

براساس گزارش دادگاه عالی هند درهرچهار دقیقه یک نفر در تصادفات جاده ای جان خود را در این کشور از دست می دهد و حوادث رانندگی از جمله بزرگترین چالش های پیش روی دولت این کشور است که نیاز به توجه فوری دارد.

قوانین رانندگی درهند به درستی اجرا نمی شوند و تاکنون مقام های دولتی به این امر توجه خاصی نکرده اند و پلیس به خصوص نیروهای راهنمایی و رانندگی دراین کشور پهناور بسیار ضعیف هستند.

جاده های بین شهری هند اغلب بسیار باریک و دو طرفه و بدون هیچ گونه علامت راهنمایی می باشند.

سیستم فرسوده حمل و نقل بین جاده ای هند یکی دیگر از عوامل موثر درافزایش آمار تصادفات و تلفات در هند است.

این در حالیست که اکثر مردم هند نیز توجهی به قوانین رانندگی ندارند. بطور مثال رانندگی کردن در بزرگراه های تازه تاسیس دو طرفه و در جهت مخالف مسیر تعیین شده در این کشور یک امر طبیعی است و حتی برای پلیس نیز جای تعجب ندارد.

در هند همچنین اگر به کامیون های بسیار کهنه برخورد کردید که پنج برابر ظرفیت بار زده اند و در داخل شهرها جولان می دهند و پلیس نیز تماشاگر است، هرگز تعجب نکنید.

همچنین در اکثر جاده های بین شهری هند سیستم کنترل سرعت و دروبین های پلیس وجود ندارد و این رانندگان هستند که سرعت را تعیین و با سرنوشت دیگران بازی می کنند.

آساق ** 2163 ** 275 **
کد N242208

وبگردی