آفتاب
با انتخاب کانون مربیان فوتبال ایران/

سرمربی تیم اتکا گلستان بهترین مربی فوتبال ایران در سال 92 شد

سرمربی تیم اتکا گلستان بهترین مربی فوتبال ایران در سال 92 شد

گرگان – خبرگزاری مهر: مربی گلستانی فوتبال کشورمان با انتخاب کانون مربیان فوتبال ایران، به عنوان بهترین مربی سال 92 برگزیده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کانون مربیان فوتبال کشورمان که همه ساله بهترین های سال گذشته را انتخاب می کند این بار نام سرمربی تیم اتکا گلستان را به عنوان بهترین مربی اعلام کرد.

"عیسی ساورسفلی" که از سال گذشته هدایت تیم دسته دومی اتکا گلستان را بر عهده گرفته توانسته این تیم را با عملکردی فوق العاده به لیگ دسته یک بازگرداند.

ساورسفلی در این باره گفت: اکثر مربیان لیگ برتری و کارشناسان فوتبال من را به عنوان بهترین مربی نسل جوان و باتجربه انتخاب کردند. این خبر را دیروز شنیدم. این برای اولین بار است که یک مربی گلستانی به چنین افتخاری دست می یابد.

ساورسفلی معتقد است: شاید در 100 سال آینده این اتفاق نیفتد اما مربیان جوان ما می توانند به چنین افتخاراتی برسند.

سرمربی تیم اتکا درباره دلایل انتخاب وی به عنوان بهترین مربی سال تصریح کرد: شاید دلیل اصلی این انتخاب این بوده که یک تیم کم بضاعت با هدایت من 3 هفته زودتر به لیگ یک صعود کرده است. در کنار آن صدرنشینی و بازیکن سازی هم می تواند عوامل دیگری برای این انتخاب باشد.

وی خاظرنشان کرد: "مجید جلالی"، "پرویز مظلومی"، "منصور ابراهیم زاده"، "امیر حاج رضایی" و "مرتضی محصص" از جمله مربیان و کارشناسانی بودند که با تماشای فیلم بازی های اتکا به این نتیجه رسیدند که به بنده رای بدهند.

قرار است طی مراسمی در تاریخ 19 اردیبهشت بهترین مربیان سال 92 انتخاب شوند که ساورسفلی از هم اکنون خود را در جمع برترین ها می بیند.

جزو کم هزینه ترین تیم های لیگ دو بودیم/ دوست داشتم همیشه رختکن تیم شلوغ می شد

سرمربی اتکا معتقد است تیمش یکی از کم هزینه ترین تیم های این دوره از مسابقات بوده است.

ساورسفلی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد مسائل مختلف به اظهارنظر پرداخت و گفت: تیم ما از نظر هزینه جزو 4 تیم آخر لیگ دو بود ولی به تعهدات مالی عمل کردیم.

وی با اعلام اینکه دیگر تیم های مدعی قبل از بازی این هفته با من تماس گرفتند، تصریح کرد: از شهرداری تبریز و ملی حفاری اهواز که جزو مدعیان صعود بودند قبل از بازی با من تماس گرفتند و خواستار فوتبال سالم شدند؛ متاسفانه با اینکه اخلاق من را می شناختند به من زنگ زدند.

وی افزود: ما سال گذشته به خاطر گل زده کمتر سقوط کردیم و حال تیم هایی که از ما انتظار بازی جوانمردانه را داشتند درک می کنم. برای همین مقابل نفت امیدیه با بازیکنان اصلی بازی کردیم تا حق تیم های دیگر ضایع نشود.

وی در مورد ثبت رکوردی جدید در فوتبال ایران گفت: خیلی سخت است که شما تمام بازی های خانگی را برنده شوید و تنها 8 گل خورده داشته باشید. امسال تاکنون برای هیچ تیمی در جهان اتفاق نیفتاده است. با اینکه صعودمان قطعی بود برابر نفت امیدیه هم با قدرت بازی کردیم تا این رکورد شکل بگیرد.

مربی تیم اتکا در مورد اینکه این تیم در لیگ دسته یک چونه ظاهر خواهد شد اظهار داشت: ما از اتکا یک تیم لیگ یکی قاطع ساخته ایم و اگر از همین تیم حمایت و برایش هزینه شود مطمئناً می تواند در لیگ یک حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

ساورسفلی که پیشتر از کناره گیری اش از هدایت اتکا خبر داده بود بیان کرد: من دوست دارم بمانم اما باید ببینم چه اتفاقاتی می افتد. من دوست دارم همیشه رختکن تیم شلوغ باشد نه فقط زمانی که صعودمان قطعی شده مسئولان بیایند. دوست داشتم کسی به این بچه ها پاداش قهرمانی می داد تا خستگی از تنشان بیرون می رفت.

وی تصریح کرد: همدلی و یکدستی بازیکنان شایسته تقدیر است و اعتماد و حمایت های کادر مدیریتی آقایان قنبرنیا، میری و تازیکی از من و تیم اتکا تشکر می کنم.

ساورسفلی در پایان گفت: لازم می دانم از حمید کللی فر سرمربی سابق اتکا که همواره به من مشاوره می داد تشکر کنم. از همکارانم در کادرفنی آقایان رازقیان، قاسمعلی، محمودی سرپرست تیم، فندرسکی مربی دروازه بان ها، شهری مربی بدنساز و کادر پزشکی و تدارکات تشکر می کنم که در پشت صحنه تیم حضور داشتند و خیلی زحمت کشیدند.   

کد N241973

وبگردی