آفتاب
فیصل المقداد:

ادعاهای غرب و رژیم اسرائیل درباره سلاح شیمیایی سوریه بی اساس است

ادعاهای غرب و رژیم اسرائیل درباره سلاح شیمیایی سوریه بی اساس است

معاون وزیر خارجه سوریه ضمن بی اساس توصیف کردن ادعاهای فرانسه، آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی، موفقیت های به دست آمده در زمینه انتقال مواد شیمیایی به خارج سوریه را در نتیجه جدیت دمشق در این باره دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه، فیصل المقداد در دیدار "زیگرید کاگ" رئیس تیم مشترک سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی و سازمان ملل و هیئت همراهش آخرین تحولات مربوط به پرونده شیمیایی سوریه را مورد رایزنی قرار داد.

وی افزود: دستاوردهای بزرگ و موفقیت های به دست آمده به برکت جدیت و مسئولیتی که سوریه با این پرونده کرده و نیز نتیجه همکاری سازنده و هماهنگی محکم میان سوریه و سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی و سازمان ملل از سوی دیگر است.

معاون وزیر خارجه سوریه بیان کرد: دستاوردهای به دست آمده در این زمینه به ویژه پایان انتقال مواد شیمیایی به خارج سوریه جامعه بین المللی را در برابر مسئولیتهایش مبنی بر ضرورت عمل جدی و مسئولانه برای خالی کردن منطقه خاورمیانه از سلاح کشتار جمعی قرار می دهد.

وی افزود: در شرایطی که سوریه به تعهدات خود عمل کرده است برخی از کشورهایی که در زمینه کمک به گروههای تروریستی مشهور هستند نه تنها در مسیر مانع تراشی در عمل سوریه به تعهداتش قدم بر می دارند و به روابط میان سوریه و تیم مشترک سازمان ملل و سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی ضربه وارد می کنند بلکه به دنبال سیاسی کردن پرونده هستند.

المقداد تاکید کرد: این کشورها ادعاهایی را درباره به کارگیری سوریه در برخی مناطق مطرح می کنند که هدفش سرپوش گذاشتن بر رسوایی دخالت این کشورها و در راس آنها آمریکا و ترکیه در به کارگیری مواد سمی ضد ملت سوریه در خان العسل در حومه حلب و غوطه شرقی دمشق و دیگر مناطق سوریه است.

وی بیان کرد: سوریه به طور قاطع ادعاهای آمریکا،اسرائیل و فرانسه درباره استفاده ارتش سوریه از مواد سمی در هر منطقه ای از سوریه را رد می کند و این ادعاها بی اساس است.

 

کد N241951

وبگردی